Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedsanking og hogst av trær

Bochkon

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rimelig fersk i villmarken, å har kun gått i Femundsmarka, hvor det uansett ikke er lov å brenne bål på annet enn nedfall. Lurer derfor litt på hva lover og regler sier om vedsanking å felling av trær til bruk som ved, høst og vinterstid. Skal jo så klart skjerme naturen å ikke felle unødvendig mye å etterlate minst mulig spor etter meg. Områdene jeg kommer til å bevege meg i ligger under diverse grunneierlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der hvor Statsskog er eier.. Gå inn på www.seeiendom.no og klikk på det stedet du skal til. Da får du opp alt du måtte ønske om eiendommen.. :)

Og ja, bjørka kan brenne om vinteren, men er ikke så egnet om man har tenkt å lage bål som går gjennom natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nemlig å få ei natt eller 3 under åpen himmel, med bålvarme igjennom natten ...

Hvorfor ikke bare sanke sammen noen tørre, døde trær?

Gjør du dette før snøen kommer er det ingen sak å skaffe nok til et par netter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.