Gå til innhold
  • Bli medlem

Filmer, DVD, tinderangling og klatring


Ole-Petter

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært på leting etter filmer om klatring og tinderangling, og utvalget er sørgelig lite, synes jeg. Særlig om en begrenser det til Norge! Noen som har noen tips? Hadde det vært mulig å utveksle opptak fra tv eller private opptak på en hensiktsmessig måte? I vår digitale tidsalder er jo også film stadig lettere å arbeide med, og flere er det sikkert som tar med seg digitalt videokamera på tur - i hvert fall i framtiden.

Personlig synes jeg det hadde vært svært interessant å se opptak fra ulike fjellturer i Norge, selv om det er av en amatørfotograf. Kanskje andre også ville hatt interesse av noe slikt? Vet ikke hvordan det eventuelt kunne organiseres og løses praktisk, men bare lufter tanken i dette forumet.

(Jeg skulle svært gjerne likt å se filmklipp fra klatreturer i Hurrungane, for eksempel, og fra Stetind. Snøhettetravseren planlegger jeg å gå neste år, noen som har filmet her? Skal jammen filme selv neste sommer, vi planlegger Storen også for tredje gang. Vi vil prøve å bruke flere filmkamera og redigere etterpå. Tenk om flere hadde gjort litt av dette, så kunne man utveksle mye spennende?

Matterhorn! Finnes det filmer om dette fjellet? Proffe filmer? Amatøropptak? Andre fjell i Alpene? Sør-Amerika? Himalaya? Jeg har appetitt på mer, etter å ha sett Touching the Void...

Har selv filmet litt fra en skibestigning av Tjørnholstind, klatring på Romsdalshorn og Vengetindene, blant annet, ja, og så Isterdalstindene Kongen og Bispen, samt turen til Prekestolen, Vesle Galdhøpiggen, Bitihorn og Valdresflya på ski. Har lagt alt på DVDer, men enkelte ting er selvsagt av ganske privat karakter og ikke aktuelt å dele uredigert med andre, annet helt ok å dele. Når jeg filmer for framtiden skal jeg ha dette i bakhodet.

Av opptak har jeg noen dårlige VHS fra Himalaya, og samler selvsagt på Everst 2005 som går på TvNorge mandagene for tiden. Har et opptak fra en som klatrer på Kjerag, i hangglider over Everest, og noen som klatrer i Antarktis på Rondeslottet.)

Synspunkter på mulig utveksling av slikt stoff?

Hilsen Ole-Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:? Har private videokutt fra jotunheimen turer som bukkerittet surtningshui og besseggen. Østre torfinnstindane og knutholtstind.Aurladsdalen /Utladalen med vakre vettifossen bla..Tur til veslesmeden og over til storsmeden(rondane) luftig tur dette her :lol:Masse rå bilder har jeg også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.