frikken Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Hei er det noen som har peiling på om breidablikkskia går i oppkjørte løyper eller blir de for brede Siter
elgen Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Hei Jeg har ikke selv brukt Åsness Breidablikk 84,62, 74 mm bredde, men Fischer ski i tilsvarende bredder. Jeg har andre smalere tur/fjellski og min erfaring tilsir, at ski breiere enn ca. 65 mm på tuppen skraper masse i sporet. Sporene kan bli kjørt med litt ulik bredde på ulike plasser og blir i øvrig slitt, så søndag ettermiddag får du plass til breiere ski i sporet. Hilsen Elgen 2 Siter
Omnilite Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Bindingene har også litt å si, BC går fint, 75mm skraper i sidene spesielt når sporene er helt ferske. 10mm oppbygging av 75mm binding med plate fra Rottefella hjelper litt, da kommer bindingen litt høyere i sporet. Siter
borgern Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 De går så vidt i spor så lenge sporene litt oppgått. Men det skal ikke svinge mye før det skraper borte. 1 Siter
TormodiFuruskogen Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 De få gangene jeg har gått med de i spor så skraper de veldig, spesielt i svinger - men som nevnt over så varierer det vel hvor smale spor som tråkkes og om sporet er slitt eller ikke... Uansett ikke noe særlig til løypeski da "flyter" litt rundt på hardt underlag synes jeg. Heller ikke noe særlig til spenn i de til å smøre dem heller. Siter
Lompa Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har Ingstad, som er like brede, og de funker ikke i spor. Det er bare å gå ved siden av.. 1 Siter
Elisabeth-81 Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har breidablikk. De passer ikke i spor. Tror det @elgen skriver stemmer godt. Har BCbindinger, men det hjelper ikke. De er ikke laget på autobahn Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.