Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse


Havrefras

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en ny skallbukse som hovedsaklig skal brukes på vinteren(Skikjøring). Har hatt Bergans Oppdal i noen år nå, men har lyst på noe nytt. Har fått en anbefaling på Norrøna Trollveggen, men har ingen særlig erfaring med det merket.

 

Er det noen som har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Arc'teryx Theta SV bukse som jeg bruker på vinteren, jeg er meget godt fornøyd og kan anbefale den varmt. Har brukt den siden 2008 og den ser ikke mye slitt ut, til tross for mye bruk. Når den er utslitt blir det samme bukse på ny - jeg synes klær Arc'teryx er mere holdbare enn Norrøna, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Norrøna Lyngen Driflex3. Den er ikke så veldig forskjellig fra Norrøna Trollveggen. Den ble kjøpt fordi den hadde glidelåser i hele lengden på hver side slik at den kunne tas av og på uten å ta av skoene. Ellers har den det jeg trenger av lommer og seler etc. etc., men jeg ser at Trollveggen har noen flere detaljer som f.eks. forsterkede legger for beskyttelse ved bruk av stegjern og så har den avtagbare gamasjer nederst. Den er også litt dyrere, men sikkert ikke så mye at det betyr noe når du først legger så mye penger i en bukse.

Jeg har ikke fått brukt min bukse noe særlig enda siden fjorårets vinter passerte uten at jeg hadde hatt ski på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.