A.l Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Hei Jeg har tenkt å rusle en tur fra Norefjell til Geilo i romjula med ski ,pulk og telt... Er det noen som har noen tips , rutevalg og ca tider.. Har aldrig vert her før bare sett på kartet. Siter
ozzi Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Ruta er jo i grove trekk ganske opplagt. Norefjellstua til Haglebu i Eggedal er nok en passelig dagsetappe. Dag 2: Haglebu-Langedrag(eller lengre ned mot Rukkedalen. På denne etappen kan du gå oppom Hallingnatten(1314), som er den høyeste toppen mellom Eggedal og Rukkedalen. Denne etappen er ca 2,2 mil. Skulle være en overkommelig dagstur. Dag 3: Langedrag-Myking(Dyna) Dag 4: Myking-Geilo Det er normalt lite snø og avblåst i området ved juletider, men i dalene er det fint å gå. Vanligvis får du flotte spor hele veien, men åssen det er i jula vet jeg ikke helt(har ikke gått siste etappen, men vil tro det er bra. Er ikke helt sikker på om de kjører opp hele veien mellom Haglebu og Langedrag på den tiden av året. Flott område for skiloffing, og dagsetappene skulle ikke være til å slite seg ut på. Siter
A.l Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Tusen takk jeg sliter litt med ruta mellom Langedrag Mykin og derfra til Geilo... Det står ikke noe om den hos DNT eller andre jeg har vert hos, du sier att du ikke har gått den ruta du heller er det noe andre som har gått her og kan gi meg noen tips... Er det en grunn til att den ikke står merket??? ER det farlig / bratt ?? Eller kan jeg gå rett fra langedrag og mot Geilo Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.