Erick Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Har gått til innkjøp av tarp (DD hammock superlight). Hva kan man bruke som underlag når det regner og bakken er våt? Finnes det noe som er laget for dette formålet, som gjerne er å få kjøpt i norge? Eventuelt alternative løsninger? Vurderer f.eks. å bruke plast som er ment som beskyttelse ved maling eller lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har en billig Fjellduk som jeg bruker til det formålet. Finnes sikkert noe annet som kan brukes, kanskje litt lettere også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Rino Holt Larsen Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 I sommer kjøpte jeg et gulv i cuben fiber-materiale fra ZPacks til bruk under mine tarper. Denne har en ca 12 cm høy kant, samt seks festepunkter til enten tarpens bardunfester eller for å bruke teltplugger. Jeg kjøpte solo-varianten (den minste): http://www.zpacks.com/shelter/cuben_groundsheet.shtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 I sommer kjøpte jeg et gulv i cuben fiber-materiale fra ZPacks til bruk under mine tarper. Denne har en ca 12 cm høy kant, samt seks festepunkter til enten tarpens bardunfester eller for å bruke teltplugger. Jeg kjøpte solo-varianten (den minste): http://www.zpacks.com/shelter/cuben_groundsheet.shtml Har du fått brukt denne noe særlig? Hvordan takler den slitasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Rino Holt Larsen Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 @tronn Ja, har brukt den på en overnattingstur og et par dagsturer under to ulike tarper (MLD Grace Solo Tarp og Hilleberg UL 10 Tarp). Ingen tegn til slitasje. Jeg er også nøye med å fjerne kvister, kongler og stener for å unngå punktering i materialet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddbjørn Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Har samme i Solo-pluss og det virker rimelig sterkt. Brukt den foreløpig på 4 overnattinger. Er lett å reparere i felt også om det skulle bli hull. Ellers er det mange som bruker Tyvek som underlag (brukes i byggebransjen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Tarp med gulv. Telt? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pblind Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Bruker et stykke med Tyvek, klippa til passe størrelse. Lett og bånnsolid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erick Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Angående Tyvek. Er det noe slikt en må kjøpe? http://www.maxbo.no/Produktkatalog-B2C/Byggevarer/Papprodukter/Veggpapp/Vindsperre-Soft-1%2C30x50m-Isola/p/922376 Det var jo kostbare greier, i så fall. Er det å få kjøpt i mindre kvanta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 @Erick Sjekket det tidligere i sommer, var et par som solgte på Finn (rester etter DIY hus jobbing antar jeg). Var iallefall ei dame som somlgte noen meter for 500,- i Oslo området edit: Eller så må du regne med litt ekstra kroner når det står Isola på pakka. Litt som Hilleberg... Tyvek lages vel av Dupont, så det burde være mulig å skaffe fra andre enn via Isola Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Rino Holt Larsen Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 @Erick Jeg har mye Tyvek liggende som du kan få gratis av meg, om du vil. Men, jeg har gått bort ifra Tyvek (og plast for den sakens skyld) som gulv under tarp. Tyvek er glatt, og jeg synes det er irriterende å skli hit og dit når jeg sitter eller ligger. I tillegg er Tyvek ikke helt vanntett, men dog rimelig vannmotstandig. Om du vil ha et stykke Tyvek-underlag med målene 240x110 cm (173 gram), så send meg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddbjørn Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Billig fra Zpacks også. Blir vel rett over 100 kroner for et underlag inkludert frakt. http://zpacks.com/accessories/tyvek.shtml men gratis er jo klart enda billigere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koffar2 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Eller så er bivy et alternativ og da har du beskyttelse fra vind og insekter selger en av mine: http://www.fjellforum.no/topic/33579-s-mountain-laurel-design-superlight-bivy/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellrypa Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Som underlag under liggeunderlaget m/ omgivelser, under duktaket, når bakken er fuktig, bruker jeg en svart søppelsekk som er splittet opp. Lett, tett og billig Dette flaket har jeg også under stolen (type "trekk du putter liggeunderlaget i") på de turer der jeg har med denne (type comfy utemiddag i november) (kort tur, lang natt, god mat). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erick Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 @Rino Holt Larsen Takk for tilbudet. Jeg trengte noe "med en gang" denne gangen, så da måtte jeg finne noe lokalt. Hadde egentlig tenkt å gå for søppelsekk, slik som @fjellrypa foreslo, men på Clas Ohlson fant jeg ruller med plastbeskyttelse som var langt billigere enn de jeg fant på biltema, så da ble det det. Fungerte bra, selv om den ikke akkurat ble utsatt for så mye. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.