rseehuus Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hei, Noen som har erfaring med denne, finner ingen data om vekt, størrelse, om den kan varmes opp med brenner eller bål? Link: http://komplettfritid.no/product/opa-muurikka-pannekakepanne Jeg liker å lage pannekaker til frokost når jeg er på tur med barna, denne så jo veldig morsom ut - men er den beregnet for bruk med Muurika utstyr eller kan den brukes "frittstående" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 "•Can be used on Electric, Gas and Ceramic hobs" Den er nok ikke ment for bål, men kan sikkert brukes på bål om du bruker den forsiktig, og følger med dersom bålet blir veldig varmt. Men jeg tror i grunn den er designet for hjemmebruk. Det er slik jeg forstår det. http://www.amazon.co.uk/OPA-Smiley-Pancake-pan-Non-Stick/dp/B00F2JJ7NU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rseehuus Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Hmmm, kan se ut som om den kanskje kan brukes på gassbrenner. hadde vært en morsom detalj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anti Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Uten å kjenne til akkurat denne panna, vil jeg anta at den kan brukes på bål. Muurikka er jo kjent for å lage tunge, gode solide bålpanner, og denne ser ut som den er laget av støpejern. Min erfaring er forøvrig at alt som tåler gass også tåler bål, flamme er flamme. Bare pass på plastdeler og sånn Hvis det er en støpejernspanne må den sikkert stekes inn før bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rseehuus Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Takk for feedback, hva mener du med stekes inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anti Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Helt nye støpejernspanne er litt vanskelige å steke på, og det lukter gift og fordervelse. Løsningen er å sause de inn med matolje, varm opp til det ryker ordentlig, tørk av med papir (uten å brenne fingrene) og gjenta prosessen en gang til. Du blir kanskje ikke kvitt all lukta første gang, men det ordner seg etterhvert. Når det gjelder vedlikehold skal de ikke vaskes med zalo eller såpe, bare varmt vann, og må smøres inn med olje før lagring, ellers er det bare rust neste gang du skal ha den. Det virker kanskje som litt mye arbeid, men panna varer i årevis hvis du tar vare på den;-) håper du kommer med en liten rapport hvis du kjøper den, den ser virkelig morsom ut:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anti Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Sjekka nettopp amazon linken, og der står det jo at det er en non-stick panne. Da kan du glemme alt jeg skreiv om støpejern, og behandle den som du ville gjort med stekepanna hjemme;-) (teflon skal vel heller egentlig ikke vaskes med såpe, men de fleste gjør det likevel:-P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rseehuus Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Ok, takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.