Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse seabirds ser ut til å ikke være plast? Det tror jeg ville vært gunstig til mitt bruk. Denne butikken ser ut til å ha kun en i plast (?) og den dekker kanskje ikke behovet helt..

http://www.kajakk.net/plastik.html

Ellers leser jeg i en annen tråd at Hasle Exp som virker å være populær ikke er helt gunstig for folk som er lange og i hvertfall ikke lange bein. Jeg har begge deler å stri med der.

Hva med denne: http://www.padlespesialisten.no/main.php?group=511∏=2908

Dvs en av de to.

Annonse
Skrevet

OK..Så ikke at du var på utkikk etter plast. Jeg har selv Hasle sine og de tåler mye. Mye mer enn man kunne tro! Vil du ha en svært stødig en er Explorer tingen. Expedition er 3 cm smalere og det gjør den raskere!

Ankepunktet ditt med bena kan løses ved at du ber dem lage en som er litt lengre i fotenden. Men jeg er selv 188 og har ikke noe problem med benlengden. Det er også forskjellige patenter på "skålen" som man setter foten ned i (etter året de er produsert). Anbefaler at du prøver en og finner ut av det på egen hånd. Jeg liker justeringsmulighetene som Hasle sine kajakker har. Gjennomprøvd design og så er det norsk kvalitet.

Mange liker ikke rorsystemet til Hasle. Jeg har selv måttet reparere det to ganger nå (begge gangene fikk jeg reparert (benket ut) det gratis på et bilversksted), men det skyldes svært heavy bruk, som heller ingen andre kajakkers rorsystem ville tålt (elvepadling).

Tilføyelse: Når du sjekker plastkajakker så se etter om de er laget av "ru" og myk plast. Har sett enkelte som er helt bulkede i bunnen etter kort tids bruk. Jeg kjenner ikke til de du linket til, men syntes de virket litt brede og korte ved første øyekast.

Skrevet

Prøv current designs sirocco, makan til herlig kajakk skal du leite lenge etter.. Eller en av boreals designs sine. Alle seriøse padlebutikker får du prøve kajakk i bergen har vi platou som har egne datoer for demo padling og aktiv som du får låne kajakk og prøve å bergensfjorden.. (pass dere for sightseeing båtene :wink: )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.