+Tom42 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Skal snart til Spania og ser frem til alle fjellturene. Var innom XXL i dag og kjøpte Camelbak på 2 liter. I utgangspunktet ønsket jeg meg et volum på 4 liter, men Ifølge ekspeditøren finnes det kun et system - på 2 liter. Er dette riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iggymoto Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 http://www.oslosportslager.no/produkt/camelbak-antidote-drikkesystem-3l-26650.aspx Her har de f.eks en på 3 liter, så det var nok ikke helt riktig nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espensa42 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 G-sport/G-max fører både 2-liter'n og 3-liter'n. Har 3-liters selv. Ekspeditøren du traff på farer med tøv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dal-z Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg bruker Osprey sin 3 liter blære på både sykkel, løping og turgåing. Fantastisk løsning. Jeg ELSKER magnetløsningen de har. (Har også en Camelbak som blir lite brukt pga den manglende magneten.) Men hvorfor vil du ha 4l? Det er veldig mye væske.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TEEDJAY Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Camelbak har både 2, 3 og 6 liters blærer. MSR har en veldig bra vannbeholder som heter Dromerary bag, finnes også i en lettere versjon. MSR leverer i både 2, 4, 6 og 10 liters versjoner. Hvis du kjøper et hydration kit i tillegg, får du et bra drikkesystem på 4 liter. Lette og meeeget solide, billige på ebay http://www.cascadedesigns.com/msr/water/storage/dromedary-bags/product Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddbjørn Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Kan vel være like greit å ha en platypus reserve flaske da. Veier bare 36 gram for en 2 liters flaske. Da har du også mer kontroll over hvor mye vann du har igjen enn om en bare går og drikker til det er tomt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Jeg bruker Osprey sin 3 liter blære på både sykkel, løping og turgåing. Fantastisk løsning. Jeg ELSKER magnetløsningen de har. (Har også en Camelbak som blir lite brukt pga den manglende magneten.) Men hvorfor vil du ha 4l? Det er veldig mye væske.... Takk for innlegget. Ofte er det mer enn 30 grader og stigningene er mange ganger lange, og da går det unna på vann. Har akkurat kjøpt Camelbak 3 liter, og kjøper jeg platypus som Oddbjørn foreslår vil jeg kunne redusere volumert i sekken betraktelig, slik at jeg får plass til en liten gassbrenner og kjeleslik at jeg kan koke vann til Real turmat og en kopp kaffe. I tillegg har jeg med litt klær, liggeunderlag og myggnett. På en av turene jeg planlegger må jeg antagelig overnatte. Blir spennende i et fremmed land, men det skal ikke være ville dyr av betydning der. En dame jeg snakket med sa at mange hunder ble droppet på øde steder og de slo seg sammen i flokker og kunne utgjøre en fare. Kanskje jeg skal utstyre meg med pepperspray? . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Takk for alle innspill. Oslo Sportslager hadde 3 liter og den har jeg kjøpt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Kan vel være like greit å ha en platypus reserve flaske da. Veier bare 36 gram for en 2 liters flaske. Da har du også mer kontroll over hvor mye vann du har igjen enn om en bare går og drikker til det er tomt. Takk for gode råd. Platypus er på bestilt og er på vei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.