Gå til innhold
  • Bli medlem

Drikkesystem

Tom42

Anbefalte innlegg

Skal snart til Spania og ser frem til alle fjellturene.  Var innom XXL i dag og kjøpte Camelbak på 2 liter.

I utgangspunktet ønsket jeg meg et volum på 4 liter, men Ifølge ekspeditøren finnes det kun et system - på 2 liter.

Er dette riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Osprey sin 3 liter blære på både sykkel, løping og turgåing. Fantastisk løsning. Jeg ELSKER magnetløsningen de har. (Har også en Camelbak som blir lite brukt pga den manglende magneten.)

Men hvorfor vil du ha 4l? Det er veldig mye væske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camelbak har både 2, 3 og 6 liters blærer. MSR har en veldig bra vannbeholder som heter Dromerary bag, finnes også i en lettere versjon. MSR leverer i både 2, 4, 6 og 10 liters versjoner. Hvis du kjøper et hydration kit i tillegg, får du et bra drikkesystem på 4 liter. Lette og meeeget solide, billige på ebay     :-)

http://www.cascadedesigns.com/msr/water/storage/dromedary-bags/product

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Osprey sin 3 liter blære på både sykkel, løping og turgåing. Fantastisk løsning. Jeg ELSKER magnetløsningen de har. (Har også en Camelbak som blir lite brukt pga den manglende magneten.)

Men hvorfor vil du ha 4l? Det er veldig mye væske....

Takk for innlegget.  Ofte er det mer enn 30 grader og stigningene er mange ganger lange, og da går det unna på vann.  Har akkurat kjøpt Camelbak 3 liter, og kjøper jeg platypus som Oddbjørn foreslår vil jeg kunne redusere volumert i sekken betraktelig, slik at jeg får plass til en liten gassbrenner og kjeleslik at jeg kan koke vann til Real turmat og en kopp kaffe.  I tillegg har jeg med litt klær, liggeunderlag og myggnett. 

På en av turene jeg planlegger må jeg antagelig overnatte.  Blir spennende i et fremmed land, men det skal ikke være ville dyr av betydning der.  En dame jeg snakket med sa at mange hunder ble droppet på øde steder og de slo seg sammen i flokker og kunne utgjøre en fare.  Kanskje jeg skal utstyre meg med pepperspray? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være like greit å ha en platypus reserve flaske da. Veier bare 36 gram for en 2 liters flaske. Da har du også mer kontroll over hvor  mye vann du har igjen enn om en bare går og drikker til det er tomt.

Takk for gode råd.  Platypus er på bestilt og er på vei

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.