+Tom42 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Mine tidligere bidrag i serien "Gjør det selv". 1. Utskilt fra Fiaskotur - lafe spade 2. Solid feste for GPS 3. Utskilt fra Fiaskotur - lage truger 4. Alternativ til fluevest - "fluesmekke". 5. Tommetrix nr 5 - "Fingerbøl". 6. Tommetrix nr 6 - Lett feltkjøkken 167 gram". 7. Tommetrix nr 7 - "Malingspannovn 896 gram". ############################################## 8. I dag Tommetrix nr 8 - "Vedbærer og fotostativ". Om jeg et øyeblikk skulle tro "at dette har bare jeg kommet på", så tror jeg ikke det. Tommetrix nr 8. På høyfjellet er det ofte langt mellom vedpinnene. Derfor når jeg nærmer meg stedet jeg vil legge campen begynner jeg å sanke ved. For å holde orden på veden og slippe og miste den underveis har jeg alltid med meg en liten snor (Bilde nr 1). I forrige uke var jeg på Hardangervidda og enten var det blikkstille eller rimelig sterk Nordvest vind. Derfor ble det lite fisking. I stedet besluttet jeg meg til å fotografere i stedet. Men denne gangen fant jeg ikke en passende stein til mitt lille fotostativ (Bilde nr 2). Med et trebenet stativ som modell kuttet jeg noen vierkvister og vha tape ble resultatet ganske brukbart. (Blide nr 3) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Et unikum for dem som er opptatt av selfies og sånn. I dag er det ikke nok å ha et bilde av toppen fra avstand en var oppe på. Man skal pinadø bære med seg kamera på en lang stang så en kan bevitne for FF og gud og enhver på facebok at en har stått og balansert på toppen. Det må bli tommetrix nr 9.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Et unikum for dem som er opptatt av selfies og sånn. I dag er det ikke nok å ha et bilde av toppen fra avstand en var oppe på. Man skal pinadø bære med seg kamera på en lang stang så en kan bevitne for FF og gud og enhver på facebok at en har stått og balansert på toppen. Det må bli tommetrix nr 9.... Kjære Dag. Nei Tommetrix nr 9 burde nok heller bli: Sørg for å ha med et 12 volts 110 amp batteri, fordi i det jeg skulle fotografere signaliserte kameraet: "Batteri tomt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Backupbatteri er allerede oppfunnet så det 12 volts batteriet vil du neppe få patent på. http://www.24hshop.no/nb-NO/monster-backup-batteri-mobil--tablett--10000mah-p-30499.aspx?gclid=Cj0KEQjw-dSgBRDb0oOl9MzxqMEBEiQAkHqy-S3IDX4ekyEhHUt_UQa3BUX6ZZvntazi0hfzKGButQUaAiW78P8HAQ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.