TomasOH Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Etter å ha gått gjennom noen vintrer med Arc'Teryx Alpha SV vott (som er STRÅLENDE bra) så syns jeg votter er litt knot nå man skal måtte bruke utstyr, spader, åpne sekker etc etc Så før jeg evt springer i butikken igjen og kjøper meg Alpha SV hanskene så tenkte jeg å se om noen her inne hadde andre erfaringer å dele. Det største minuset med Alpha SV hansken er jo prisen på 2000kr. Krav: -Goretex -Forsterket slitasjeområder (skinn?) -Godt over håndleddet -Enkle å stramme etc med hanske nummer 2 på -PRISEN! ikke over Alpha SV hanske pris Legg gjerne ved link 1 Siter
Dag G - Evje Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Har et lager av billige millitære grønne hansker til en 50-lapp. Gode å ha når teltet skal settes opp eller hule graves. Varme nok til det og så går de på bålet etter hvert som de slites. Men langt over håndleddet går dem ikke. Siter
TomasOH Skrevet 13. september 2014 Forfatter Skrevet 13. september 2014 Tror nok du overså "krav" listen min Dag.. pk1: Goretex Men for all del, til 50kr for et lite lager så ble jeg nysjerrig Siter
tomgri Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Jeg fikk kjøpt mine Arc'teryx Alpha SV-hansker på Fjellsport.no til rett over 800,- Det var i den tiden de hadde kampanje på dem og Fjellforumsrabatten vår også fungerte på rabatterte priser. Ellers har jeg sett kampanjer på de hanskene til rundt 1000-1200. Så om du ønsker dem, ville jeg hatt is i magen og fulgt med på tilbud. Evt. satt prisvarsel på hanskene på Prisjakt.no Siter
Jan Arne Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Finnes det virkelig hansker som holder fingrene varme i -25 ?. 1 Siter
tronn Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Hva med en litt mer allsidig kombinasjon skall/vindvotter og innerhanske i ull? Da kan du også ha en innervott i dun når du bare skal ha varme hender. http://www.oslosportslager.no/produkt/mountain-equipment-pro-shell-mitt-overtrekksvott-19700.aspx Jeg bruker en vindvott i kombinasjon med disse fra magasinet: http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=18&prodid=8544 Da har jeg all den handlefriheten jeg kan få behov for, uten å måtte ta av alt. Pluss muligheten til å veksle på innervott/hanske. 1 Siter
TomasOH Skrevet 13. september 2014 Forfatter Skrevet 13. september 2014 Har prøvd meg fram og tilbake på vindvotter med innerhansker men ble aldri helt kompis med det men ikke dumt forslag sånn generelt! Jan Arne: Det bør det jo være med dagens teknologi, nå skal det nevnes at det ikke blir daglige turer i minus 25grader så det var vel heller bare et eksempel på noe de må tåle (Jeg må tåle å komme meg gjennom). Men -15 og -20grader må hanskene takle, ser de sistre vintrene i Trondheim har vi ofte vært nede på disse tallene. Tomgri: Du er fornøyd med hanskene? Prisvarsel på prisjakt skal jeg huske! (Fjellforumrabatt?) Siter
tomgri Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 @TomasOH - Ja, jeg er veldig fornøyd med dem. Men har ikke testet dem i noe ekstremkulde enda. Fjellforumsmedlemmer får 15% rabatt på Fjellsport.no ved bruk av rabattkode, som jeg i farten ikke kan huske. Siter
TomasOH Skrevet 13. september 2014 Forfatter Skrevet 13. september 2014 @tomgri - Høres bra ut ! Da skal jeg sjekke litt rundt å se om jeg kommer over et bra tilbud med mindre noen andre hoster opp det de mener er et enda bedre eksempel. Jeg får søke litt rundt å se om jeg finner den koden Siter
tomgri Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 (endret) @TomasOH - Prøv koden xx http://www.fjellforum.no/topic/28629-kode-til-rabatt-p%C3%A5-fjellsportno/ Endret 7. januar 2015 av Kjell Iver fjernet kode - la inn lenke Siter
Omnilite Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Alpha sv koster 999,- på Sportsnett om du har små fingre.. De har også de til 1999,- Vær obs på at det er et "generasjonsskifte" på Gore-tex, den siste er Gore-tex Pro som ikke har vært på markedet så lenge. Gort-tex Pro Shell er versjonen før. Har ikke prøvd mine under -20, men de holder lengre ned enn noen andre hansker jeg har hatt, men er det skikkelig bikkjekaldt er ikke hansker tingen. Til de aller kaldeste dagene har jeg ME Redline Mitt. Siter
atari Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Er det bare meg eller ser disse Alpha SV ut som arbeidshansker? De kan selvfølgelig være bra likevel (det bør de være til den prisen!) Siter
TomasOH Skrevet 14. september 2014 Forfatter Skrevet 14. september 2014 Alpha sv koster 999,- på Sportsnett om du har små fingre.. De har også de til 1999,- Vær obs på at det er et "generasjonsskifte" på Gore-tex, den siste er Gore-tex Pro som ikke har vært på markedet så lenge. Gort-tex Pro Shell er versjonen før. Har ikke prøvd mine under -20, men de holder lengre ned enn noen andre hansker jeg har hatt, men er det skikkelig bikkjekaldt er ikke hansker tingen. Til de aller kaldeste dagene har jeg ME Redline Mitt. Ja de gangene jeg er ute i sånne temperaturer så ligger det alltid skikkelige votter (Alpha SV Mitt) i sekken men skal man kjøre snøscooter, grave, sage, knote med sekken etc så er hansker fint til arbeidet så kan man ta på vottene etterpå. Hvor finner du de til 999? Siter
atari Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Hvor finner du de til 999? Her: http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=8072&cid=426 Siter
TomasOH Skrevet 14. september 2014 Forfatter Skrevet 14. september 2014 Pokker, de stoppa på small, hadde det vært medium kunne det gått. Jaja, man fortsetter søken Siter
Marmot Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Bruker selv kombinasjonen av vindvotter og hansker som nevnt over, da med en thinsulate arbeidshanske fra blåkleder som kosta 299 eller noe sånt. Alpha SV er en varmere hanske, men blåkleder hanskene kommer på en solid andreplass til mye billigere penge. Problemet er jo da at du ikke får med goretex. Siter
Larix Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 ...arbeidshansker... Akkurat det kan like gjerne være en fordel som en ulempe. Arbeidshansker er jo laget for å være solide og gode å arbeide med på seg De senere åra har stadig mer av hansker til tur og jaktbruk blitt kjøpt hos Proffpartner og Clas Ohlsson, og lignende butikker for min del. Billig og bra Men gode arbeidshansker som tåler såpass lave temperaturer som TS er ute etter har jeg ikke helt trua på at det er enkelt å finne. Siter
Stegg78 Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Hestra har mye bra hansker men usikker på om noen duger ned til -25. F.eks Hestra Army leather blizzard kan kanskje være ett alternativ til Alpha SV hanskene. Selv bruker jeg Haglöfs Link 2 glove med en tynn ull liner inni. Holder greit ned til -20 om du er i lett aktivitet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.