Offpissed82 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Jeg planlegger høstens første topptur på snowboard. Jeg ser for meg å gå på barmark fra bunnen og bruke truger fra snøgrensa og opp til toppen. Er det noen som erfaring med steder hvor det er greit med snø i september/oktober ? Jeg tenker litt på Røldalsfjellene, der jeg veit det er snøsikkert. Bor i Osloområdet, og prøver å unngå for lang reisetid. Har også vurdert Hemdedal og Skogshorn, men ser for meg at jeg i så fall må drøye til slutten av oktober. Har også vært inne på Gaustadtoppen. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Skogshorn är i regel av avblåst och snöfattig topp. Nästa topp väster ut, Nibbi, är mycket bättre. Där brukar det blåsa in och lägga sig snö i dalgången. Läsida från alla håll utom rak syd, som det nästan aldrig blåser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hva med Urevassnuten? Ligger i Hol. Har aldri vært der selv, men tenkte å prøve meg på toppen til vinteren. Prøvde å søke meg opp om toppen som topptur på friflyt. Litt artig det som dukka opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddbjørn Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Ofte kommer den første snøen i Røldal/Haukelifjell i oktober. Kan jo også komme noe i september, men sjeldent det er nok til å gi noe mer enn litt nysnø på gammelsnøen. Også i oktober må du normalt finne steder som har gammelsnø med nysnø på toppen. Nordsiden av Stavsnuten er mye brukt til dette før veien stenger da det er noen snørenner her som ofte holder snø 12 måneder i året. Breifonn er også en mulighet. http://www.roldal.com/sider/tekst.asp?side=190 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpissed82 Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Takk for alle tips Skal sjekke de ut nærmere. Tar gjerne i mor flere tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hva med Urevassnuten? Ligger i Hol. Har aldri vært der selv, men tenkte å prøve meg på toppen til vinteren. Prøvde å søke meg opp om toppen som topptur på friflyt. Litt artig det som dukka opp. Är det där längs vägen som går mellan Hol och Aurland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Är det där längs vägen som går mellan Hol och Aurland? Stemmer. Vært på toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.