Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse - Haukeliseter med ultralett sekk


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ut som en fin tur selv om det ble litt vått. Håper du skriver litt om erfaringene med teltet etter hvert, ser spennende ut.

 

Var en flott tur ja. Skrev litt om førsteinntrykket om teltet her:

http://www.fjellforum.no/topic/32371-zpacks-hexamid-solo-plus-erfaringer/page-3#entry303237

 

Er flere på forumet som har dette teltet nå, så kommer sikkert litt flere erfaringsrapporter utover høsten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom lesning. Gikk Dyranut-Haukelister selv med litt tyngre sekk, men godt under 10 kg i fjor. Tre overnattinger. Som deg fikk jeg en del smerter underveis, sannsynligvis etter å ha tråkket over. Men smertene var lettere å ignorere med lett sekk. Egentlig et tveegget sverd, den siste dagen måtte jeg slepe meg ned de siste kilometrene fra Manntjern til Haukeliseter i sakte tempo og kunne ikke løpe eller gå fort i flere uker etter turen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med så lange dagsetapper. Noe trening på forhånd?

 

Sikker greit å være godt vant med lange turer før man gyver løs på nesten 40km to dager på rad :-)

 

Har jo hatt endel turer i år og trener endel styrke utenom, men merket det jo godt at senene i leggene ikke var klar for vedvarende belastning over så lang tid. Har enda veldig vondt i senefestene til forsiden av leggene. Lårene og kondisen hadde imidlertid mye mer å gi.

 

Uansett en interessant erfaring. Har planlagt å gå en lengre tur til neste år (JMT i USA) så det gir meg en del erfaringsgrunnlag for hvor lange dagsetapper jeg tåler og hva jeg bør trene på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.