vassfarmannen Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har noen prøvd å waxe fjallraven g1000 materiale? Blir det vesentlig mer vannavstøtende? Hva med pusteegenskapene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rune1974 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 @vassfarmannen Jeg giver mine Keb bukser en vask med noget soft shell impregnering fra Nikwax og derefter får G1000 delen et lag voks. Syntes ikke åndbarheden nedsættes nævneværdigt(det kan skyldes softshell delen), vand perler fint af så længe vi ikke taler om tung vedvarende regn. Har en anorak kun i G1000 den får et lag voks efter hver vask. og syntes også den ånder fint, den er min foretrukne vinter jakke, har så en uld trøje under. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassfarmannen Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Takk for nyttig svar. Jeg har Keb bukse selv, samt en Gutulia anorakk. Jeg planlegger å bruke dette på jakt i høst. Kanskje det vil være en ide med gaitors på morgenen når det er vått i gress og lyng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rune1974 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg bruger ikke gaiters, så hellere et tyndt ull lag under, enten som aclima woolnet eller et par lang skaftede sokker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbente Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har Keb bukse og synes den trekker vann som trekkpapir selv med impregnering og voks. Har og en gammel bukse i G1000 materiale og den er mer vannavstøtende enn Keb med samme behandling. Tror jeg hadde satset på annet enn Keb buksa om det er rått. Gaiters er etter min erfaring påkrevd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rune1974 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 @Sbente min keb trækker ikke meget vand og tørrer hurtigt. Spekulerer på om der er lavet om i dem, siden jeg købte min så? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Har testet Greenland Wax på min Fjellreven G1000. Skal i følge instruksjon trenge 3 lag for at den skal bli vanntett. Tja. Den tåler fint noen regndråper men "kontaktvann" blir vått. Dvs hvis man går i fuktig gress som subber inntil. Men buksa blir stivere og klammere. Virker og litt kjøligere. Så jeg har sluttet med voks på den annet enn litt på knærne. Ofte jeg setter et kne i bakken når jeg rigger fiskeutstyr f.eks. Brukte den på jakt helgen som var men da var det tørt. Normalt bruker jeg en dress fra Magasinet i slikt ærend som har goretex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.