Gå til innhold
  • Bli medlem

Camp booties


Johan2000

Anbefalte innlegg

Efter att ha frusit om fötterna en tätltur så tänkte jag skaffa mig något bra att ha på fötterna. Varmt och lätt och komprimerbart och tvättbart (alltså går dun bort).

Själv är bäste dräng. Så jag tog lite stoff jag hade liggande. 2 lager, innerst fleece (ca 400gram/m²), ytterst F111 (en slaktad Apco PP16, klassiskt fallskärmsduk annars.)

Varma som *** själv. Går inte att ha på sig någon längre tid inomhus - för varmt!

 

post-10468-0-40913100-1410119892_thumb.j

Inner fleece.

 

post-10468-0-96253100-1410119907_thumb.j

Koplett med yttertyg i F111.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar at det er pollyproduker. Ja, pollyproppelen er varmt og det puster. :)

 

I vanlig telt bruker jeg ikke noe spessielt på føttene, om nødvendig raggsokker. Men i Lavvo (med bunnduk), bruker jeg "lodder", noe "alla" tykke raggsokker, bare med tykkere ulltråd og de går kun så vidt over anklene. Ikke beregent i skotøy. Jeg bruker de i første rekke fordi de ikke skader bunduken i en lavvo, dernest fordi de er varme. Jeg har fått dem i gave - fra bekjente i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.