hgmann Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Hei Vurderer å kjøpe en skikkelig dunsovepose til kona. Det er tenkt i bruk i telt vår, sommer og høst. Hun er litt frysen av seg og er bestandig kald i den gamle syntetposen med komfort på +5. Selv på sommer. Vekt er ikke så veldig viktig her, mer komfort og at den er god og skikkelig varm. Får heller lufte litt på sommeren. Tenker ikke å gå løs på de aller råeste variantene, men vet at dun koster litt. Ser for meg en type best-buy/mest for pengene-variant. Men legger heller litt ekstra i det for å få en kvalitetpose, enn en midt på treet-løsning. Er det mulig å få dette oppfylt for ca 2000 - 2500 kr? Siter
Gnukk_og_ute Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Skal man gå for best buy vil jeg foreslå brukt. Jeg fikk en nesten ubrukt Mountain Equipment dunpose til en tredjedel av nypris på Finn.no. Siter
tjernivar Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Skal du ha en "best buy-pose" så blir fort Western Mountaineering, Mountain Equipment og Marmot fort for dyre. Her må du regne med 4000,- ++ for en tre-sesongers pose. Sjekk ut Cumulus fra Polen. De bruker dun med førsteklasses spenst og lette materialer ellers i posen. Er vel noen her på forumet som har erfaringer med poser herfra? Cumulus Panyam 450 (eventuelt 600) burde være perfekt for kona. Prisen burde også havne innenfor ditt budsjett. http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/panyam-450?gid=59&vid=1 Siter
Klingen86 Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Jeg kjøpte en Mammut Sphere 3-season på G-Sport til 1899,- det er jo en herre modell men går til -6, kvinner opplyses til 0 grader. god og lett dunpose på ca 900 gram disse blå Nautica modellene er utgående slik jeg har skjønt det derfor var det halv pris Siter
hgmann Skrevet 4. september 2014 Forfatter Skrevet 4. september 2014 Å kjøpe brukt er fornuftig, men siden dette er en bursdagsgave så tror jeg at en brukt variant utgår Skal søke på Cumlus, takk for tips. En kompis her mente at Marmot Sawtooth var midt i blinken. Noen vært borte i denne? http://www.outnorth.no/no-marmot/sawtooth-185r-astral-bluedeep-blue.php Siter
+rune1974 Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Jeg harven panyam 450 fra cumulus, og er vældig glad for den. Varm let og bra kvalitet. Jeg købte ved backpackinglight.dk men det går også an at købe ved cumulus selv. Posen har lige været ved mig en tur på fjellet på lofoten Siter
hgmann Skrevet 4. september 2014 Forfatter Skrevet 4. september 2014 Jeg kjøpte en Mammut Sphere 3-season på G-Sport til 1899,- det er jo en herre modell men går til -6, kvinner opplyses til 0 grader. god og lett dunpose på ca 900 gram disse blå Nautica modellene er utgående slik jeg har skjønt det derfor var det halv pris Fant de ikke på nettbutikken til g-sport. Var kanskje et tilbud i butikk? Siter
tjernivar Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Sjekk hva slags fillpower (dunspenst) det er på duna i posen du vurderer å kjøpe. Ser Sawtooth har fillpower på 650. Du vil merke stoooor forskjell om du kjøper en med fillpower 850 (slik som hos Cumulus). Har selv en pose med 850-dun og den bare "blåser" seg opp når jeg tar den ut av kompresjonstrekket. Utrolig deilig og luftig. Min beste investering på utstyrsfronten de siste 5 årene. (gikk fra en Helsportpose med 650 fillpower). 1 Siter
hgmann Skrevet 4. september 2014 Forfatter Skrevet 4. september 2014 Sjekk hva slags fillpower (dunspenst) det er på duna i posen du vurderer å kjøpe. Ser Sawtooth har fillpower på 650. Du vil merke stoooor forskjell om du kjøper en med fillpower 850 (slik som hos Cumulus). Har selv en pose med 850-dun og den bare "blåser" seg opp når jeg tar den ut av kompresjonstrekket. Utrolig deilig og luftig. Min beste investering på utstyrsfronten de siste 5 årene. (gikk fra en Helsportpose med 650 fillpower). Det skal jeg bite meg merke i. Flott. Denne er f. eks noe bedre da (halv pris) Usikker på om dette er unisex eller damemodell): http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-equipment-classic-750-light-ocean.html#brandinfo Siter
Klingen86 Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Fant de ikke på nettbutikken til g-sport. Var kanskje et tilbud i butikk? Ja må nok se i butikkene for å få det tilbudet ja. Siter
Mrplaff Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 https://bull-ski-kajakk.no/Fritid/Soveposer-og-tilbehoer/Sphere-UL-3-season Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 https://bull-ski-kajakk.no/Fritid/Soveposer-og-tilbehoer/Sphere-UL-3-season Den der ser jo knall ut med fillpower 850 og greier. Kan vel ikke gå feil her. Er dette en unisex-modell? Er kanskje ikke nødvendig å ha en spesifik damemodell? Siter
borgern Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Sphere er fin pose men kommer litt an på size på fruen. Sphere er en rimelig slim versjon av en sovepose. Er noe salg på Sportsnett denne uka. Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Kona er ganske normal size vil jeg mene. Ca 1.65. Ingen pingle. Hva tror dere guttær? Siter
Mrplaff Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Tast og kjøp! Jeg kjøpte siste i 195 cm. Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Den som ligger ute nå er vel 180 så det ut til. det holder i bøtter og spann. Noen som vet om dette er unisex eller om det ikke er så farlig med damemodell? Siter
borgern Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Burde gå bra med Sphere da. Finnes en del egne damemodeller i soverposer. De har ofte litt mer fyll og er litt videre rundt hofta. Damer fryser litt lettere der. 3 sesongs til dame ville eg nok sett på en pose som har en T-komfort på - 5 eller så. Sphere har -1 så kanskje litt lite. Ta en titt på denne, bra pris på en slik dupose. http://www.mammut.ch/en/productDetail/241001620_v_195/Altitude-EXP-3-Season.html Altitude er litt videre enn Sphere og litt varmere. Har i tillegg membranstoff ytterst så den tåler fukt mye bedre. Siter
Espensa42 Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Jeg kjøpte i 195 lengde og er 1.80 selv, veier 90 kg. Opplever ikke posen som trang. Vil tro kona di får grei plass i en 180-pose. Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Ja, eneste jeg sitter og lurer på en om komfort på -1 er litt lite, med tanke på at hun er frossen av seg. Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Fjellforum hadde noe tilbud her på mammuten: http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mammut-altitude-exp-3-season-dark-orange.html Siter
RuneH Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Fjellforum hadde noe tilbud her på mammuten: http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mammut-altitude-exp-3-season-dark-orange.html Jeg har vinterutgaven av denne. Dette er en fantastisk pose som er laget i skikkelige materialer. Finnes lettere, men knapt bedre. Den kommer hun ikke til å fryse i Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Jeg har vinterutgaven av denne. Dette er en fantastisk pose som er laget i skikkelige materialer. Finnes lettere, men knapt bedre. Den kommer hun ikke til å fryse i Høres bra ut. Er dette unisex-modell? Siter
RuneH Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 ja. Vet faktisk ikke om mammut har egne damemodeller i det hele tatt. Edit: Jeg ser at Mammut har noen få damemodeller også. Siter
hgmann Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 OK. Men denne burde vel funke bra for henne selv om det ikke er en spesifikt damemodell. Greit at den er litt varmere. Heller mot denne nå. Siter
RuneH Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Den kommer til å fungere perfekt. Den soveposen kommer til å vare lenge. Utrolig behagelig og solide materialer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.