Frilufta Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Siden det dukket opp en uventet fridag, benyttet jeg sjansen. Sekken var klar og etter en rask middag hoppet jeg på bussen. 15 min ut i gåturen, slo det meg...mangler jeg ikke noe... Det viktigste!! Tanken på å snu var fremme til vurdering. Men med buss en gang i timen skjønte jeg fort at alternativene var få. Dessuten inneholdt sekken flere fiskeredskaper og mark finnes i skogen, så jeg la i vei de siste meterne opp til første vannet. Uten graveredskap var det vrient å finne det jeg trengte. Tusen takk til hyggelig par som velvillig ga meg noen mark. Etter en ufrivillig time, la jeg plan nr 2. Bytte bort noe i sekken mot flere mark. Jeg så hvor de gikk, men fant de ikke igjen! Slukøret slo jeg opp teltet ved feil vann. Her var jeg ikke kjent og terrenget rundt gjorde effektiv fisking vanskelig. Så det ble ingen fisk. Dagen etter plukket jeg blåbær og kantareller på veien hjem... Men jeg angret ikke på avgjørelsen! Hva er det viktigste du har glemt?? 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dørvakta Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har dratt på tur uten tallerkensettet mitt en gang. Litt vrient å spise biffen jeg hadde laget uten bestikk og tallerken 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kjellis Skrevet 4. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har kommet frem til fiskevann og har glemt fiskestanga, en annen tur glemte jeg snella. En gang på rypejakt glemte jeg amunisjonen.... Jeg er så surrete noen ganger at jeg blir oppgitt. 16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg kan ikke huske å ha glemt noe men en kompis glemmer stadig ting. En tur i sommer skulle han ha med panne og kaffekjele. Men det var igjen hjemme. Heldigvis bare en 20 min inn i marka og ikke så lang biltur hjemom ordnet det. Så neste tur ba jeg om sjekke pakklista siden den turen gikk langt unna hjemme og evt butikker å handle slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Tja, det viktigste må utvilsomt være kaffe. "Uten mat og kaffe duger denne helten ikke" Ellers er jo teltstenger, fiskestang, jakke, fjellsko, kart, hodelykt og kokekar ting det er kjekt å ha med på tur... Har en "liten" liste på bloggen med ting som en eller annen gang har blitt glemt: http://www.tursiden.net/2011/11/26-ting-du-ikke-trodde-du-kunne-glemme/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mørkeblå Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Fylle primus flaska. Men likte utfordringen med bålfyring på den våte turen. Har nå blitt flink å bruke en pakkeliste som jeg går nøye etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomgri Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Var på Hardangervidda og skulle slå opp mitt tidligere Ringstind Light 2, det var da fruen og jeg fant ut at teltstangen lå igjen hjemme 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnukk_og_ute Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hadde akkurat slutta å røyke så jeg klarte å glemme lighteren når jeg skulle grille på fjellet. Fant det ut 5 minutter etter jeg ble alene der jeg var og endte opp med å svært sulten gå i to timer for å få kjøpt en fyrstikkeske. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Fjelltur. Alt for ei uke på tur. Unntatt fyrtøy.. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kols Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Glemte regnjakka i gangen før en langtur. Hadde heldigvis med boblejakke som var tiltenkt kalde kvelder. Den var sinnsykt god og våt og tung etter 1,5 dag med kaldt høljeregn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsdx Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Kaffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jakro Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 I bygda går det mange gamle historier om skolebusser som frakta gjenglemte sluttstykker til rifla første dagen i elgjakta... I helga var jeg ute og trente hund, og hadde glemt kokekaffen. Pausen ble ikke helt den samme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik78 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Det viktigste jeg har glemt? Nei, det har jeg glemt hva var 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lompa Skrevet 4. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2014 Sigarettpapir. Fra den tiden jeg røkte.. Trodde jeg hadde ei hel pakke med papir i sekken til ei uke på Hardangervidda. Hadde bare tobakken. Var innom Lågaros og prøvde å rulle med matpapir og hytteboksider uten suksess. Til slutt fant jeg et gammelt nytestamente som lå der. Det ble redningen. Jesus, så godt… 17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Og så har jeg glemt bilnøklene på Litlos.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin HJ Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Huske fiskestanga men glemme snella hjemme, og omvendt. Helt vanvittig frustrerende, skjer aldri igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Kom akkurat på at jeg glemte toalettpapir på en helgetur med telt tidligere i sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tklami Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Glemte kaffe på en tur tidligere i sommer. fruen var ikke spesielt imponert, dette var i mai, og har fått høre det på alle turene vi har hatt siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thoreau Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Bestikk. Var en skikkelig nedtur å spise fra den bøyde kaviartuben. De som snakker om i-landsproblemer er bare drittsekker som er sure fordi vi ikke har et falleferdig U-land. Dette var ikke ironi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg var med å hjalp en kamerat med sauesankinga i fjor høst. Det var vått og vel hjemme tok jeg ut sålene fra fjellskoene for å få tørket skoene skikkelig. Helga etter hadde jeg med min gamle mor for første gang på Sølen...... Hun gikk på toppen mens jeg satt igjen nede i skardet. Det var med nød og neppe jeg greide å gå den drøye mila ned til bilen igjen. Jeg har aldri hatt slike gnagsår noensinne. Kjøttsår! Kommer nok ALDRI til å glemme sålene en gang til. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Eg glemte jakka i bilen ein gong eg var på skitur med overnatting. Det kunne godt ille, men heldigvis holdt godværet seg til eg kom heim. Eg har også lagt att posen med teltpluggane på leirplassen ein gong, men til alt hell var det siste morgonen på turen, og det vart ikkje oppdaga før eg skulle pakke ned teltet etter å ha tørka det etter turen. Grøn teltpluggpose er ein utruleg ide, og alle teltprodusentar som legg slikt med telta, burde skamme seg. Etter denne turen har eg alltid brukt ein raud pose til teltpluggane. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dal-z Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg glemte all kjøtt og bacon i kjøleboksen i bilen når vi skulle på en 4 dagers hyttetur 11 km fra veien (med små barn). Da var det flaks at DNT hytta hadde matlager, og vi brydde oss ikke nevneverdig om at "alt" var utgått på dato. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espensa42 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Har dratt for å gå Snøhetta med skalljakka hengende igjen hjemme - og ikkeno vind/vanntett i sekken. Løste seg greit ved å kjøpe billig regntøysett på CC Gjøvik Ikke at det var nødvendig med skalljakke på akkurat den turen, men det vet man jo aldri. Og så var det en tur-o-tur på 25 km hvor matpakka lå igjen på kjøkkenbenken, Heldigvis hadde jeg glemt igjen en pose peanøtter i sekken på forrige tur 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joker Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Har glemt soveposen på telttur vinterstid. Det var ikke helt samme komfort å krølle seg inn under dunjakka 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders_80 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Glemte midtstanga til lavvoen i boden hjemme når vi skulle på fisketur i sommer. Redningen ble ei bjørkranke fra et felt som nylig var rydda for småtrær I vår glemte jeg å ta med sukker på en 14dagers tur... Havregrøt smaker trist uten sukker spseielt når det er eneste frokost i 2 uker. Glemte også tannbørste på en manedslang tur for noen år siden. Ble lagt inn en laaang omvei for å komme ned til kiwi på ringebu da husker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.