TormodiFuruskogen Skrevet 10. september 2016 Skrevet 10. september 2016 Lave tall på takseringen her i Pasvik i år... dagskvote på 1 rype og 1 skogsfugl.. Vurderer sterkt å la hagla stå evt vente til resten av folket har jaktet seg ferdig. Siter
Tiur3 Skrevet 10. september 2016 Skrevet 10. september 2016 3 timer siden, TormodiFuruskogen skrev: Lave tall på takseringen her i Pasvik i år... dagskvote på 1 rype og 1 skogsfugl.. Vurderer sterkt å la hagla stå evt vente til resten av folket har jaktet seg ferdig. Dette er en gammel tråd! Bare bra - du lar hagla så i ro, så er det en jeger mindre. :). Men det finnes da fugl andre steder i Finnmark og i Norge. Jeg må reise min. 50 -60 mil og enkelte ganger har det blitt opp til 240 mil en veg, for å jakte rype. I tilegg, jaktet en del i Sverige. Men når du er avhengig av å jakte ryper på tunet, så får du vente til det blir berdre tellinger da. Skitt jakt, til alle andre som er på jakt, eller skal på jakt. Siter
Ståle Sæther Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 Vært en tur på rypejakt nå i helga (sør-trøndelag). Kan melde om noen observasjoner av til dels sjeldent svære kull. Det har åpenbart vært gode forhold for kyllingene i sommer siden så mange (alle?) har berget. Men det var et stykke mellom dem og de var ekstremt paranoide. Tok til vingene på typ 100m avstand nede i skogen og fløy langt så utbyttet ble 0. Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til de andre dagene jeg har kjøpt kort til. Har litt lyst til å la hagla få stå enda en sesong kjenner jeg. Får tenke litt på saken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.