Dag G - Evje Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 Noen som vet hva slags dyr dette er ?? Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 kan være grevling men pga lengden på beina kan det ligne på mårhund etter men undersøkelse så ligner det mest grevling Siter
Ulvemor Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 Er ganske sikker på at det er grevling jeg også, men det er ut fra det som synes av tannsettet og klørna på bildene. Hadde jeg sett den massive hjørnetanna som skal være innerst i kjeven, hadde det vært lettere. Finner du hodeskaller og skjelettdeler er ofte tannsettet det enkleste å identifisere arten ut fra. 2 Siter
Omnilite Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Den lukter nok Grevling... men det er ikke sikkert det er det. Grevling skal ha 3 fortenner oppe og nede, det ser ut som det er 4. Dessuten er det 2 hjørnetenner oppe på hver side og bare en nede. http://www.nhm.uio.no/fakta/geologi/fossiler/faktablader/blad45.htm Siter
Knoten Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Kan det vera ein hund? Heller dit jeg og...... Siter
Dag G - Evje Skrevet 4. september 2014 Forfatter Skrevet 4. september 2014 Noen mulighet for at det kan være ei gaupe ? Siter
7homas Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Heller dit jeg og...... Første jeg tenkte da jeg så det første bildet var "strihåret dachs", men oppstopper snuta og klørne gjør at jeg tror det er en greveling grevelang Noen mulighet for at det kan være ei gaupe ? Nei Her er en annen kald grevling fra Levangeravisa: Siter
Dag G - Evje Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Like klør. Da kaller vi liket for grevling... Siter
REs Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Her er skalle fra mårhund ulv og grevling. Sammenlign grevlingskallen med bildet av det døde dyret. Hjørnetanna i underkjeven skal passe foran hjørnetanna i overkjeven og så sitter det en stor spiss fortann foran denne igjen. Jeg synes det stemmer ganske bra med grevling. http://www.p4.no/story.aspx?id=281372 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.