Gå til innhold
  • Bli medlem

Besseggen?


larsen Alexander

Anbefalte innlegg

Hei igjen jeg har en liten fundering på hvor Besengen ligger

jeg har ikke fått tag på noen kart over noske fjell ennå ,det er muligens noen som kan fortelle hvor det ligger i norge

jeg har bare hört navn av en kompis

jeg har tenkt att gå i norge til sommern men er litt grönn når det gjeller hvor en skal gå

jeg vill ha store utmaninger ?jeg kunne tenke meg att gå i Jotunheimen gjernne fra hytte til hytte

skulle bli glad over om noen kunne fortelle om det

jeg tenker att gå på sen sommer mere mot höst

Takk på for hand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du ikke skulle få til kartet er det korte svaret slik:

Besseggen ligger i Jotunheimen. Eggen er en del av den merkede ruta mellom hyttene Gjendesheim og Memurubu. Det går vei til Gjendesheim, 4 t. kjøring med bil fra Oslo. Det går også rutebuss flere ganger om dagen.

Mye info om hyttenettet m.m. finner du her:

www.turistforeningen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prøv denne linken: http://www.norgeibilder.no/

Her er ganske detaljerte kart/satelittbilder over hele Norge. Dessverre er det ikke så mye stedsnavn.

Prøv å skriv inn i kolonnen nede til høyre i programmet. Nord 6817938 og Øst 48988

Trykk deretter søk, da finner du Gjende. Båten går derfra.

Besseggen har du på Nordsiden av Gjendevannet.

Finnes også mange andre kartprogram, Norgesglasset var vel nevnt i tidligere innlegg.

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.