larsen Alexander Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hei igjen jeg har en liten fundering på hvor Besengen ligger jeg har ikke fått tag på noen kart over noske fjell ennå ,det er muligens noen som kan fortelle hvor det ligger i norge jeg har bare hört navn av en kompis jeg har tenkt att gå i norge til sommern men er litt grönn når det gjeller hvor en skal gå jeg vill ha store utmaninger ?jeg kunne tenke meg att gå i Jotunheimen gjernne fra hytte til hytte skulle bli glad over om noen kunne fortelle om det jeg tenker att gå på sen sommer mere mot höst Takk på for hand Siter
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Gå hit: http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html Trykk "Stedsnavn" Skriv "Besseggen" i øvre felt. Trykk ENTER Så dukker "Bessegen Vågå" opp i høyre tabell. Trykk på den. Deretter kan du zoome deg ut (+ -) og få oversikt. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 PS: Det interaktive kartet krever Java. Siter
lph Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Og hvis du ikke skulle få til kartet er det korte svaret slik: Besseggen ligger i Jotunheimen. Eggen er en del av den merkede ruta mellom hyttene Gjendesheim og Memurubu. Det går vei til Gjendesheim, 4 t. kjøring med bil fra Oslo. Det går også rutebuss flere ganger om dagen. Mye info om hyttenettet m.m. finner du her: www.turistforeningen.no Siter
Odin Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Hei. Prøv denne linken: http://www.norgeibilder.no/ Her er ganske detaljerte kart/satelittbilder over hele Norge. Dessverre er det ikke så mye stedsnavn. Prøv å skriv inn i kolonnen nede til høyre i programmet. Nord 6817938 og Øst 48988 Trykk deretter søk, da finner du Gjende. Båten går derfra. Besseggen har du på Nordsiden av Gjendevannet. Finnes også mange andre kartprogram, Norgesglasset var vel nevnt i tidligere innlegg. Lykke til.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.