Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd til vanntett og pustende turbukse


Henning1

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med noen råd...
 
Jeg ser etter en vanntett turbukse til korte toppturer (2-3t). Den bør helst puste bra siden jeg typisk svetter en del der det er bratt, men kommer ikke til å gå de bratteste turene i regnvær. Hjelper jo ikke så mye om turbuksa er vanntett om man blir våt innenfra. Skjønner at jo mer vanntett, jo dårligere pusteegenskaper.
 
Var en tur på Platou og ble anbefalt en turbukse laget i Polartec Neoshell materiale fra Mountain Equipment. Den virker lovende (men egentlig dyrere enn hva jeg hadde tenkt meg): http://www.mountain-equipment.co.uk/arclight-pant
 
Noen som har forslag til andre turbukser jeg bør se på? Har lyst å se og prøve før jeg kjøper, så nettbutikker er ikke så aktuelt.
 
Skal også prøve å impregnere Lunghags Traverse turbuksa jeg bruker nå og kommer til å bruke når været er bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har overtekksbukser i Goretex som har glidelås langt opp på låret. Veidig greit, for man kan få den på seg uten å ta av skoene. Man kan også åpne glidelåsen ovefra, slik at man kan lufte veldig effektivt. Min er Norrøna, men det fins i mange merker. 

 

Ingen bukse er skikkelig pustende og smtidig vanntett. Min erfaring er at det er viktig å se etter gode luftingsmuligheter. Da blir det mindre klamt innenfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.