Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å tilegne meg bred og skred kunnskaper på ett nivå som gjør at jeg kan medvirke som instruktør/guide.

Hvor/hvordan kan kan jeg gjøre dette?

Annonse
Skrevet

Kundskaber kan du få på kurs, men erfaring får du bare fra turer med folk på eget nivå.

Om du vil bli Guide/instruktør, må du først lærer deg håndverket, slikt du kan dra på turer på egenhånd. Der etter må du opparbeide en masse erfaring, og i den prosess vil du også normalt øke kompetansen din i interaksjon med de du reiser på tur med.

Når du tror du har det erfaringsgrunnlag du trenger, kan du søke på kompetansegivende kurs og om du klare å stå på dei, kan du bli instruktør/guide.

I Norge finnes to instanser som allerede er nevnt. Nortind (internasjonal godkjennelse) og Norsk Fjellsportforum (Nasjonal godkjennelse) - kravene for opptak finner du på nettsidene deres.

Husk, en blir ikke flink av å gå kurs, en blir flink av å dra på tur med folk som er på samme nivå!

• Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.