Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det et internasjonalt fjellforum?


alexstra

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om noen har tips på en nettside AKA fjellforum som er internasjonal? Har søkt litt på nettet og ikke funnet noe god side. Da mener jeg hvor det postes turrapporter, diskuteres turplaner, utstyr osv, men som ikke er knyttet til et spesielt land. Altså et godt internasjonalt friluftsforum?

 

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, et svært godt forum, er det amerikanske Backpacking Light (BPL): http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/index.html

 

Det er et USA-basert forum, men med medlemmer fra hele verden. Man kan lese fora-innleggene gratis, eller velge å betale for å få tilgang til artikler, med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra informasjon på Backpackinglight, men synes brukervennlighet til selve forumet er milevis bak fjellforum. Vanskelig å søke opp gamle tråder, og det burde vært delt inn i flere underforum. Gear talk er en eneste lang liste med alt mulig forskjellige slags utstyrsdiskusjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Oddbjørn at BPL ikke er særlig brukervennlig. I tillegg er det veldig amerikanisert, alt dreier seg om den verden de kjenner. Men slik er det vel overalt. Jeg har i alle fall ikke funnet ett internasjonalt forum for turgåing. Dermed må du gjøre som de fleste, kikke innom forskjellige fora. Selv er jeg innom svenske utsidan.se og danske outsite.org av de skandinaviske.

Av utenlandske fora er det mye om Norge på tyske outdoorseiten.net Jeg snakker og leser bra tysk, så der er jeg en del. Av andre fora synes jeg at trailspace.com er saklig og fint. Det finnes sikkert forum på både spansk og fransk og andre språk, men der klarer jeg ikke å lese noe. Det finnes flere engelske fora også. Det mest aktive er outdoorsmagic.com tror jeg. Men engelskmenn er mindre på reise enn f.eks tyskere, så det er lite spørsmål om nordiske forhold der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.