Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 30. august 2014 Populært innlegg Skrevet 30. august 2014 Hadde opprinnelig pirket ut 7 kommunetopper som jeg realistisk kunne rekke på en dag. Men det skar seg fra første stund. Forsov meg 1/2 time der jeg campet i bilen nede ved bommen før bakkene opp til Hovdefjell/Vegårdshei. Startet for langt unna Espehaugen/Risør pga vegnummer på kart fra WWV ikke var oppdatert og startet fra feil veg og mistet halvannen time. Så ble det også en halv times stopp pga vegarbeid inn til Valsfjellet / Kragerø. Da jeg kom ned fra topp nr 6, Fjerdingen/Porsgrunn var klokka blitt 22, mørkt og for seint til å rekke kommunetoppen i Siljan. Beina og achilles tålte bra nesten 16 timer på tur (3 i bil og 2 på sykkel) Siljan knertet jeg på formiddagen dagen derpå etter en natt oppe ved Grorud. Hadde tenkt meg videre til Blefjell og ta et par stykker men værmeldingene for kvelden fristet ikke med regn på veg inn. Så kursen ble lagt hematte. Fornøyd med utbyttet. Morgenstemning på Hovdehei - Vegårdshei. Hytta på toppen av Ansmyrheia / Kragerø trenger bare litt maling og flikking så er den klar til vinteren Espehaugen / Risør er i grunnen bare et sted i skogen med masse (banan)fluer. Valsfjellet / Kragerø med den mest solide postkassa jeg noen gang har sett på en topp. Lagd i 10 mm stål og lokket var vel på 5 kg. Skyggene begynte å bli lange på Hørsfjellet i Bamble. Belønningen gikk i gult. Mørket seg på oppover mot Fjerdingen i Porsgrunn. Dette fikk være den 6. og siste i dag. Overnattet oppe ved Grorud i Siljan og tok den navnløse toppen på formiddagen. Her fikk jeg se orrhane, elg og hjort-eller-rådyr. Noe dyreliv ble også med hjem, tid for å plukke et par flotter i dag. 12 Siter
Dag G - Evje Skrevet 31. august 2014 Forfatter Skrevet 31. august 2014 Så gikk flottalarmen. Våknet i morges med 3 nye flotter så totalt 6 er blitt plukket. Sengetøyet gikk til vask sammen med alt tøy jeg har vært i etter turen. Soveposen har fått seg en tur ned i fryseren. Må jo være et riktig ille flottår i år pga varmen. 1 Siter
Ulvemor Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Lurt! Borreliose er ikke å spøke med, selv om det heldigvis er sjeldent det oppstår. Mange flått er forresten veldig små, nesten som små prikker mot huden, og dermed lett å overse, helt til de sikre symptomene med ringformet voksende utslett og kløe rundt bittstedet kommer. God påminnelse dette Kjempefin turbeskrivelse !! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.