Gå til innhold
  • Bli medlem

Leve ute i 6 mnd/Uten adresse/folkeregisteret/lovverk.


Nikke

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gjort de endringene jeg har tenkt på å gjøre i lang tid. Uten fast adresse, er planen er i første omgang å leve ute frem til neste sommer.

Det jeg lurer på er om noen her på FF vet hvordan lovverket fungerer og hvordan det lar seg gjøre å løse i praksis? Jeg er fremdeles avhengig av å hente post en plass, og tenkte da på å opprette en postboks.

 

På forhånd takk.

 

N

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel mulig å bli registrert som midlertidig bostedløs, men mye styr, og ikke positivt om en trenger å ta opp lån i fremtiden.

 

Har hatt noen kortere perioder (2-3 måneder) uten fast bosted, og har da bare brukt adressa til mor. Fungerer enkelt, og så har jeg poståpner som kan sende mld om noe viktig. Bruker den metoden fremdeles når jeg har 5 måneder avspasering om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med det egentlig? Er vel enklest og offsielt bo hos en kompis/mor/?

Takk for svar.

Det er det som er en utfordring, for det er noen utfordringer i forhold loverket slik jeg har forstått det, spesielt folkeregisteret.

 

N

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en større utfordring i ettertid å melde seg som formelt bostedsløs enn det er å flytte folkeregistrert adresse "hjem til ho mor"? Etter hva jeg husker fra min fartstid i Posten så får du ikke opprettet postboks dersom denne ikke kan linkes til en bostedsadresse i Folkeregisteret. Og de fleste mødre liker vel å hjelpe til med praktiske ting som post og sånn - men ellers så er jo idéen din spenstig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.