Gjest Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Jeg har nå gjort de endringene jeg har tenkt på å gjøre i lang tid. Uten fast adresse, er planen er i første omgang å leve ute frem til neste sommer. Det jeg lurer på er om noen her på FF vet hvordan lovverket fungerer og hvordan det lar seg gjøre å løse i praksis? Jeg er fremdeles avhengig av å hente post en plass, og tenkte da på å opprette en postboks. På forhånd takk. N Siter
svingen Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Hva er poenget med det egentlig? Er vel enklest og offsielt bo hos en kompis/mor/? Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Er vel mulig å bli registrert som midlertidig bostedløs, men mye styr, og ikke positivt om en trenger å ta opp lån i fremtiden. Har hatt noen kortere perioder (2-3 måneder) uten fast bosted, og har da bare brukt adressa til mor. Fungerer enkelt, og så har jeg poståpner som kan sende mld om noe viktig. Bruker den metoden fremdeles når jeg har 5 måneder avspasering om vinteren. Siter
Gjest Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Hva er poenget med det egentlig? Er vel enklest og offsielt bo hos en kompis/mor/? Takk for svar. Det er det som er en utfordring, for det er noen utfordringer i forhold loverket slik jeg har forstått det, spesielt folkeregisteret. N Siter
Thoreau Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Njei. Det er ikke så farlig. De kan ikke kreve det. Siter
Lorgus Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Det er vel en større utfordring i ettertid å melde seg som formelt bostedsløs enn det er å flytte folkeregistrert adresse "hjem til ho mor"? Etter hva jeg husker fra min fartstid i Posten så får du ikke opprettet postboks dersom denne ikke kan linkes til en bostedsadresse i Folkeregisteret. Og de fleste mødre liker vel å hjelpe til med praktiske ting som post og sånn - men ellers så er jo idéen din spenstig Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.