+Miamaria Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Jeg traff på disse plantene på en tur på yttersida, jeg verken kjente dem igjen eller fant dem i planteboka mi. Er det noen som har peiling? Siter
+PTG Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Det øverste bildet ligner på røsslyng. Det nederste ligner musøre, men er vel polarvier iom at frøene har "dusker". Skal vissntok ikke være uvanlig med hybrider av disse.. Siter
+Miamaria Skrevet 26. august 2014 Forfatter Skrevet 26. august 2014 Ja, jammen er det antagelig en røsslyng som står og blomstrer inni en annen plante øverst der. Det var bladene jeg lurte på. Men ikke så rart jeg ikke fant den i boka når jeg lette etter sånne blomster på de bladene. Jeg tenkte også vier på den nederste, men fant ikke i boka. Skal sjekke polarvier, lettere når man har et navn å gå etter. Takk for det. Siter
+PTG Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Ja, jammen er det antagelig en røsslyng som står og blomstrer inni en annen plante øverst der. Det var bladene jeg lurte på. Men ikke så rart jeg ikke fant den i boka når jeg lette etter sånne blomster på de bladene. Hakke anelse når det gjelder bladene. Siter
+PTG Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Jeg mistenker tiriltunge Aha, du har nok rett, med blomst hadde det vært noe annet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.