Gå til innhold
  • Bli medlem

Crosscountry skiing around Gjendebu - request advice


Slartibartfast

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg snakker bare litt Norsk men jeg skal prøve å uttrykke meg klart. Ofte skal jeg skrive i engelsk hvis jeg vite ikke hvordan å si det i Norsk.

Jeg har gått til Gjendebu og området forrige sommar, og skal gå tilbake neste år, med påska. Jeg har ikke erfaring med å gå langrenn på ski (crosscountry skiing) men jeg forstår at det er metoden for å gå på tur i vinteren. Jeg søker nå råd om hva å gjøre.

Skal jeg kjøpe skiene (ny eller brukt), eller leie dem? Og hvor? Og er det en god idé til å ta skiinstruksjon før å begynne med gå på ski uten? Hvis ja, hvor (i området Vågå / Lom)? Jeg skal bli på Gjendebu lenger enn ei veke, så skal jeg ha mer enn nok tid for å lære langsam å gjøre cross-country skiing og sondere området.

Takk in advance for råd,

-Arno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg fjellski med solide bindinger og støvler. Ikke kjøp noe semi-langrenn(mellomting mellom langrenn og turski) hvis du ar tenkt å gå i den norske fjellheimen. Stålkanter er kjekt, men du skal være litt forsiktig med det når du er nybegynner.

Hvis det bare er denne ene gangen du skal bruke dem kan det være greit med brukte, men sørg for rett lengde, og at skoa passer. Hvis du vil ha flere turer i norske fjell ville jeg handlet nye med en gang.

Hvis det er andre som kan gå på ski med på turen trenger du ikke kurs. Hvis ikke burde du kanskje få en til å ta et kurs noen timer. Noe langt og dyrt kurs er ikke nødvendig for å gå på flata. Øvelse gjør mester.

Good luck :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.