Gå til innhold
  • Bli medlem

Knivskjellodden


djama

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne å bli informert om resise fra Oslo til Knivskjellodden. Er det bedre/billigere å fly til Alto aller Honningsvåg? Er det noen offentlige transport fra Honningsvåg til Knivskjellodden eller kan du informe meg om noen bilutleie i Honningsvåg? Hva vil du anbefale meg å se i Nordkapp? Kan vi sove i telt i september på Nordkapp for 2-3 dager? Vi skal reise 8.9. til Nordkapp og vi vil gjerne å bestille noen ting på forhånd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta fly til Honningsvåg, derfra er det bare noen få mil til Nordkapp.

For å komme til Knivskjelodden må du gå, det går ikke vei dit. Startpunktet for fotturen er på hovedveien, ca 7 km før Nordkapp. Dit kan du ta buss fra Honningsvåg. Turen til Knivskjelodden går i lett (men litt vått) terreng, og er ca 8 km lang. Se mer om turen her:

http://ut.no/tur/2.1783/

Det går fint å sove i telt ved Nordkapp, men i september kan det bli både kaldt, vått og sterk vind. Det er et veldig værutsatt sted. Jeg tror ikke det er mulig å overnatte inne på Nordkapp-senteret, men det er en flott campingplass og hotell i Skipsfjorden mellom Honningsvåg og Nordkapp.

http://www.nordkappcamping.no/welcome.86082.en.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.