Gå til innhold
  • Bli medlem

bergans skalljakke -lufting


borgern

Anbefalte innlegg

Sett litt på noen bergans skalljakker. En ting jeg ser på de er at glidelåser på lufting under armene er montert motsatt av hva jeg er vant til. Alle jakker jeg har hatt har glidelåsen lukket når zipers møtes på midten. På bergans begynner de i endene og det er da full 2 delt lufting når zipers er på midten.

hvorfor det er slik vet jeg ikke. Mulig det gjør at jakke sitter tightere på kroppen så det ikke blir en stor åpning. Kanskje kjekt i vind, vet ikke.

men hvordan blir dette i regn. Min erfaring er at hvis eg åpner glidelåsene max så er det større sjanse for at vann renner langs jakke og inn. Så i mye regn pleier jeg unngå å åpne de siste 5-10 cm ned langs siden og ut langs armen.

noen som har bergans skalljakke med den type lufting og har noen erfaringer med den ?

trenger ikke tips om andre merker etc da det er funksjon med glidelåsene motsatt vei jeg vil vite noe om.

men en sammenligning med en slik bergans jakke og en annen jakke med luftingglidelåser "riktig vei" er interresant så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.