Britt Scheflo Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 Noen som har vært på vandretur i Kirgisistan? Interessert i mest mulig relevant informasjon om ruter, kultur og hva jeg bør unngå. Siter
TEEDJAY Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 Hei Var der i to uker for noen år siden. Helt fantastisk flott land! Ta kontakt med Trekking union Kyrgystan, deres turistforening, så kan sikkert de svare på spørsmål Koster nesten ingenting å bli medlem heller om du ønsker det, og de trenger støtte. Vet det har vært endel uroligheter der, så jeg ville også hørt med UD. Mailadressen til "TUK" er [email protected] . Trygve Siter
Britt Scheflo Skrevet 6. august 2014 Forfatter Skrevet 6. august 2014 Har kontakt med NoviNomad og TUK. Har også samlet informasjon fra nett. Er det noe jeg bør unngå? Siter
Beinlaus Skrevet 6. august 2014 Skrevet 6. august 2014 Kanskje litt på siden av det du spør om, men her er i alle fall en 25 minutters "dokumentar" om en kar som sykla noen mil i Kyrgyzstan for noen år siden. The Road from Karakol: http://youtu.be/DhFx17s4a2E Siter
ye.sapr Skrevet 15. august 2014 Skrevet 15. august 2014 I can try to answer your questions. I was in a trip there, and personally know many people who also were, in different regions of Kyrgyzstan. Siter
TarjeiSkrede Skrevet 15. august 2014 Skrevet 15. august 2014 Hei, jeg var i Kirgisistan i 2008. Da i en tur organisert av DNT, såvidt jeg vet så har de fortsatt denne organiserte turen. Du kan lese om turen min her: http://tarjeiskrede.blogspot.no/search/label/Kirgisistan Vi gikk en rute i Tien Shan-fjellene, eller Himmelfjellene. Veldig flott og vakkert, men også ganske likt Norge (bare høyere oppe). Som Trygve (Teedjay) sier så kan det nok være lurt å ta kontakt med Trekking Union Kyrgyzstan, det største problemet du nok vil oppleve vil være kommunikasjon (med mindre du snakker russisk). Det er svært få der som snakker engelsk. Jeg kan sikkert hoste opp noen tips litt senere, men hvis du har noen konkrete spørsmål så ville det hjulpet. Du kan forøvrig få tak i kart over Kirgisistan hos DNT. Når det gjelder uroligheter så er det greit å sjekke med UDI på forhånd ja, men når jeg var der så var mesteparten av uroen sentrert rundt Osh-området. Tarjei 1 Siter
fjellrypa Skrevet 25. august 2014 Skrevet 25. august 2014 DNT har, etter en pause, tatt opp igjen turene til Kirgisistan. Jeg var på samme tur som Tarjei og hadde en fin tur. Årets tur er vel ferdig, den står ikke i turoversikten deres nå. Lykke til med planene! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.