Eli Skrevet 31. juli 2014 Skrevet 31. juli 2014 Har opplevd at det blir gnag av ulvekloa ved bruk av potesokker. Hva gjør dere for å forebygge dette problemet? Siter
Standal Skrevet 31. juli 2014 Skrevet 31. juli 2014 Har du sokken over ulvekloa eller under? Bruke å ha den under ulvekloa, da har æ kun hadd skade på kloa i skaresnø da den blir utsatt for skare. Siter
Fjellgeitå Skrevet 31. juli 2014 Skrevet 31. juli 2014 Legg litt bomull på innsiden av kloa og så sportstape. Det bør ikke ligge alt for stramt rundt, da det kan hindre blodflyt. Du bør også være ekstra oppmerksom på å klippe den så høyt opp som mulig. Siter
på vidda Skrevet 31. juli 2014 Skrevet 31. juli 2014 Hva med å bruke kortere sokker, som stopper under kloa. Kjøper mine hos Jan Reinertsen (Seleverkstedet) Bruker de ikke så ofte, men de sitter godt og kommer ikke i konflikt med ulvekloa. Hverken på Shibaen eller Malamuttene Siter
Eli Skrevet 2. august 2014 Forfatter Skrevet 2. august 2014 Jeg har prøvd å plassere stramminga på oversiden av kloa, men synes at det har lett for å gli ned, og gi gnag. Endte opp med å feste de under kloa sist gang, men synes de sitter litt rart. Har brukt sokker fra doogbooties, og det virker som lengden er for lang til å feste de under klo, og for kort for over kloa (de fungerer veldig bra på bakbeina). Har litt andre sokker, så kan teste ut om noen passer bedre. Takk for tips om korte sokker fra Seleverkstedet, skal prøve ute noen av de og. Synes sokkene sitter litt rart når jeg fester de under kloa, hjelper sikkert å prøve kortere sokker. Nå bruker vi potesokker svært sjelden, men vil gjerne være forberedt til neste "krisesituasjon" på tur. Siter
Fantorangen Skrevet 2. august 2014 Skrevet 2. august 2014 Jeg tok en gang helt vanlige (menneske)sokker og brukte brunteip rundt over ulvekloa - var litt nødløsning der og da, men det funka supert på ei mils strekning tror jeg det var ca Siter
Lira Skrevet 3. august 2014 Skrevet 3. august 2014 Kirurgisk tape ("papirtape") er fint, tape først en runde eller to under ulvekloa, så over. Må ikke sitte så stramt at det hindrer blodtilførselen. Dette holder seg fint på min hund i 7-8mil med løping. Uten har jeg ikke funnet en eneste sokk som passer. De glir fort ned under kloa og legger seg helt under så det blir gnag og sårt. Siter
krølla50lapp Skrevet 3. august 2014 Skrevet 3. august 2014 pleier å tape kloa, som nevnt tidligere i tråden, med sportstape, og ikke for stramt. eller finnes det noen "vintesko" med beskyttelse mot stålkanter på ski.. de når nesten opp til "albuen". Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.