Jan Erik Hansen Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Turen startet ved Aursjøen og gikk fra vann til vann i fjellene mot Eikesdalen. Ved Inste Ramnhøa gikk jeg over fjellet og ned i Stordalen, og fulgte Stordalsåa tilbake til Aursjøen. Første dagen kom tåka sigende litt etter at jeg startet. Da var det bare å finne frem kart, sjekke klokka og gå på kompasskurs frem til det lille vannet jeg hadde planlagt å sette opp teltet ved. Fremme ved vannet vaket fisken tett, og turen ble startet med fisk på første kastet. Resten av turen var solen nådesløs, fisket godt (selv om fisken var mager), naturen vill og reinsdyrflokkene enda villere. Etter tre dager var jeg tilbake ved bilen med solbrent nakke og rennende sjokolade. Her er en liten bildeoppsumering av fisketuren i fjellene mellom Sunndalen og Eikesdalen. Når tåka kommer sigende er det greit å kunne kart og kompass. Ekesdalsfjella bød på fisk på første kastet i et navnløst vann på 1200 moh. Ikke største fisken, men fin steikfisk. Morgenkaffe utenfor teltet på første teltplass. Solen skulle etterhvert bli ganske så nådesløs. Naturen er vill og terrenget krevende høyt i Ekesdalsfjella. Her utsikt mot nord og Sunndsalsfjella. Av og til sniker jeg meg med på bilder for variasjonens skyld. Er det dette som kalles selfie? Problemet med å bruke ting til det er brukt opp: Det blir alltid brukt opp på verst tenkelig tidspunkt. Som akkurat når en har slått opp vann og skal røre rundt i maten. Stordalen og Stordalsåa. Her er det mange fine stille parti for fluefiskeren, men fisken er liten og tynn. Mye av fisken i området var det vi kaller «skiftenøkler» (Stort hode og tynn kropp). Her er to fisker fra samme vann, og med samme vekt. Tørking av sokker etter et behagelig avkjølende vad av Stordalsåa. Ved Midlægervannet har fjelloppsynet liggende en analog romaskin for den som vil trene litt på turen. På vei ned Aursjøveien mot Sunndalen. Sommerkroppen 2014: Bygd for daglig bruk med sekk. Det er vel dette som kan kalles Redneck og Farmers Tan… Vis hele artikkelen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.