rypehund Skrevet 23. juli 2014 Skrevet 23. juli 2014 For andre gang har jeg opplevd at et av leddene i min Shimano teleskopstang har låst seg fast, DVs at jeg klarer ikke å skyve leddene inn i hverandre. Og da er jo mye av hensikten med teleskopprinsippet borte. Første gangen klarte jeg å ødelegge hele greia, og nå vil jeg høre her på forumet om noen har noen gode råd for å løsne det fastlåste leddet. Siter
Ekspedisjonsmann Skrevet 23. juli 2014 Skrevet 23. juli 2014 Om stangen var våt eller fuktig når du la den sammen kan det ha oppstått ett "sug" mellom de to leddene. Du kan prøve å tørke av mellom de to leddene med et håndkle og så vri de i hver sin retning mens du drar, slik har jeg løst det tidligere. Om stangen var tørr da du satte den sammen ikke bruk WD40 om den er av karbon! Det ødelegger stangen.. Ville heller ikke prøvd varme opp/kjøle ned-metoden da dette også kan ødelegge stangen.. Det var i det minste mine 2 cents... Håper virkelig du får det til! Eventuelt så denne metoden grei ut om det er gjennomførbart med stangen din mtp lengde etc.: http://www.youtube.com/watch?v=EpRn5SLgRrA Siter
famjsv Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Et tips jeg har plukket opp er følgende: 1. Sitt 2. Ha litt avstand mellom knærne 3. Plasser stanga under knehasene, med leddet som er låst mellom knærne 4. Hold godt i stanga på utsiden av knærne 5. Klem knærne sammen Har gjort det med hell X antall ganger NB! man skal ikke vri Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.