iaa Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Håper å kunne kalle meg middels, prøver med Kyrkjefjellet (Volda) på nr 2, uansett er det flotte bilder du har/tar. Hyggelig å få svar fra Nordfjord på denne! Som du sikkert ser tatt fra Sunndalsnipa og ganske riktig Eidskyrkja/Kyrkjefjellet. Nr 1 er som essem sier Ausskjeret i Stordal tatt en fantastisk novemberdag i fjor. Siter
iaa Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Tips til nr. 3: Det avbildede fjellet har et selvstendig navn, men utgjør samtidig en del av en større og godt synlig fjellformasjon på Sunnmøre. Siter
iaa Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Nytt tips til 3: Fjellet er synlig fra deler av Ålesund omtrent fra Gåseid og innover. Slingsby omtaler fjellet og formasjonen, som han la merke til på sin aller første reise i Norge. Siter
oddis Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Nytt tips til 3: Fjellet er synlig fra deler av Ålesund omtrent fra Gåseid og innover. Slingsby omtaler fjellet og formasjonen, som han la merke til på sin aller første reise i Norge. Får det ikke til å stemme, men kan forsøke med Storheia, som er en del av Skopphornet. Siter
Toto Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Nytt tips til 3: Fjellet er synlig fra deler av Ålesund omtrent fra Gåseid og innover. Slingsby omtaler fjellet og formasjonen, som han la merke til på sin aller første reise i Norge. Det er nok heller Klovekinn... Lengre til høgre trur eg vi finn Masdalskloven. Siter
iaa Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Det er nok heller Klovekinn... Lengre til høgre trur eg vi finn Masdalskloven. Riktig svar er Klovekinn, som utgjør en del av fjellpartiet som er best kjent som Masdalskloven og har en flott profil, særlig sett fra nordvest. Bilder finnes her: http://westcoastpeaks.com/Peaks/klovetinden.html Siter
Toto Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Eg prøver meg med 2 bilete frå denne vinteren, der den eine er kommunetopp, og den andre er frå nabokommunen. Siter
ozzi Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Eg prøver meg med 2 bilete frå denne vinteren, der den eine er kommunetopp, og den andre er frå nabokommunen. Frostadtind og Høgkubben. Siter
Toto Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Frostadtind og Høgkubben. Høgkubben ja, men Frostadtind er det ikkje... Det nye biletet gjer det nok enklare... Siter
steinur Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 En fin dag i en fin tid, hva heter fjellet midt i bildeflaten? Siter
Tøni Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Fjellet midt i biletet er Skjorta i Breim. Fjellryggen i framgrunnen til høgre går opp mot Botnafjellet. Tippar biletet er teke frå Storevarden? Siter
steinur Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Helt rett på alt. ps Var innom en eldre tråd om navn på fjell hin dagen, der du skriver litt om Gjegnen/Uksen, interessant. Du har den kanskje midt imot? Siter
Tøni Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Ser nok ikkje Gjegnen frå der eg bur, men har fin utsikt til nabofjellet i vest, Bukkenibba. Den loddrette vestsida av Gjegnen får du "midt i mot deg" om du kjem sjøvegen inn nordfjorden. Siter
FU Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Skrevet 19. mai 2009 Lite respons på Tøni sin quiz. Løfter den opp samtidig som eg legg ut ein ny quiz: Kva to fjell ser me rett fram her? Siter
tf Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Lite respons på Tøni sin quiz. Løfter den opp samtidig som eg legg ut ein ny quiz: Kva to fjell ser me rett fram her? Ingebjørgnuten fremst midt i bildet, og Oksen bak og like til venstre for denne. Biletet er teke ca. frå Disk, nær Midtfjell. Involverte kommunar er Granvin, Ullensvang og Ulvik ... Torbjørn Siter
FU Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Skrevet 19. mai 2009 Ingebjørgnuten fremst midt i bildet, og Oksen bak og like til venstre for denne. Biletet er teke ca. frå Disk, nær Midtfjell. Involverte kommunar er Granvin, Ullensvang og Ulvik ... Torbjørn Alt rett... Siter
steinur Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Har brukt to mnd på din sin Tøni, et lite tips til område? Siter
Tøni Skrevet 5. juli 2009 Skrevet 5. juli 2009 Skal ikkje vere for lett heller steinur, Har ikkje så høg primærfaktor denne toppen som ikkje er den mest besøkte i Nordfjord. Siter
FU Skrevet 23. september 2009 Forfatter Skrevet 23. september 2009 Tøni sin er framleis uløyst, her er ein til i mellomtida. Kva heiter denne "toppen"? Siter
gi Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Tøni sin er framleis uløyst, her er ein til i mellomtida. Kva heiter denne "toppen"? Er vi ved Uskedalen? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.