500fjell Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Not too shabby, afe! Slettind stemmer på en prikk Ahh! Nå ser jeg at Hurrungane ligger i dalsøkket mellom Høgeloft og Bleia! Var der i våres, og kjenner meg igjen nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Snønipa ? Svaret er Kvitanosi (1433). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Fjella i horisonten er vel kjende, men kvar står eg? Biletet er tatt tidlegare i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 FU sitt: Kan det være at St Ringstind er skjult? Hvis så forsøker jeg med Vikafjellet. Ellers kunne det vært interessant å få litt tips til RobinM sitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Navnet på toppene er? Skot frå hofta; Goddalseggane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 FU sitt: Kan det være at St Ringstind er skjult? Hvis så forsøker jeg med Vikafjellet. Ellers kunne det vært interessant å få litt tips til RobinM sitt? Om St. Ringstind er skjult er eg ikkje sikker på, er ikkje lommekjend i Hurrungane. Men biletet er ikkje tatt frå Vikafjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du er i hvertfall lommekjent i Stølsheimen, så kanskje? Har en formening om at du er lenger øst enn som så, burde selvsagt dratt kjensel på den nærere nuten til ve, men, nå skal andre som er bedre kjent få ordet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarmol Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Om St. Ringstind er skjult er eg ikkje sikker på, er ikkje lommekjend i Hurrungane. Men biletet er ikkje tatt frå Vikafjellet. Hmmm, kor god zoom har du? Det har jo vore ein klar dag i dag... Eg kjenner heller ikkje att den nuten til venstre, men vinkelen må være lenger vest enn eg var på mitt bilde frå Slettind ettersom det ser ut til at vesle og store skagastølstind går i eitt. No vart eg litt i tvil her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Skot frå hofta; Goddalseggane? Bra skot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Hmmm, kor god zoom har du? Det har jo vore ein klar dag i dag... Eg kjenner heller ikkje att den nuten til venstre, men vinkelen må være lenger vest enn eg var på mitt bilde frå Slettind ettersom det ser ut til at vesle og store skagastølstind går i eitt. No vart eg litt i tvil her... Det er ein god del lenger vest enn Slettind. Toppen har også fin utsikt til Fresvikbreen, Syrdalsbreen, Jostedalsbreen, Hardangerjøkulen, Hårteigen, Baksafjell, Folgefonna (litt av den) og Raundalsryggen, Lønahorgi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er ein god del lenger vest enn Slettind. Toppen har også fin utsikt til Fresvikbreen, Syrdalsbreen, Jostedalsbreen, Hardangerjøkulen, Hårteigen, Baksafjell, Folgefonna (litt av den) og Raundalsryggen, Lønahorgi... Nuten til venstre er Hornsnipa. Snøvegen skimtast midt i biletet. Mitt tips er Tarven(1703moh). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Nuten til venstre er Hornsnipa. Snøvegen skimtast midt i biletet. Mitt tips er Tarven(1703moh). Heilt riktig! Ein flott utsiktstopp lett tilgjengeleg frå Myrdal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarmol Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Heilt riktig! Ein flott utsiktstopp lett tilgjengeleg frå Myrdal. Det var jo direkte flaut at eg ikkje kjente at Hornsnipa, som har gått på ski i nærleiken av toppen mange gonger. Eg trudde faktisk ikkje det var så langt vest, så eg leita i hovudet etter ein høgre topp meir i mot Hånosi og Skruven, men det såg eg jo at det ikkje var. Jaja, godt det er fredag og helg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jaja, godt det er fredag og helg... ..da passer det med en (litt for?) enkel en: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Ulriken er jo det høgaste av dei sju, men mindre enn Gulfjellet...Toppstasjonen er jo også fint "kamuflert" her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ulriken, visstnok av Alrek; det Ruvende. Ett til (siden det er helg) og litt lenger nord på Vestlandet: Litt merkelig bilde, fjellet ser litt puslete ut, i virkeligheten er det et blikkfang, oppoverløp i slutten av juli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Ett til (siden det er helg) og litt lenger nord på Vestlandet: Litt merkelig bilde, fjellet ser litt puslete ut, i virkeligheten er det et blikkfang, oppoverløp i slutten av juli. Kan likne litt på Eggjenibba i Byrkjelo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Helt korrekt (store lommer du har). (..oppoverløp..? motbakkeløp heter det vel) Legger ved en ny, kanskje litt vanskelig fra denne kanten, skjønt hvem vet på dette forum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Sliter med din siste steinur. Skal snart ut på reise igjen, så legger ved noen nøtter fra noen fine turer rundt Stryn siste uka: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Skal snart ut på reise igjen, så legger ved noen nøtter fra noen fine turer rundt Stryn siste uka: Nr 3 trur eg er frå Botnafjellet vest for Kandalen, med Blåeggja og Grovabreen til venstre. Nr 4 er Hornelen. Legg ved eit bilde frå sist helg, kjent motiv, men kanskje ikkje frå denne vinkelen. Kvar er bildet teke frå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Helt riktig Agnar! Botnafjellet var en veldig fin tur, kan anbefale den. Og der er det ikke altfor mange som tar turen heller, siste som var før oss var en måned tilbake. Hornelen er selvsagt riktig også Skudd i blinde på din: Hva med Austabotntind? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Erik Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Legg ved eit bilde frå sist helg, kjent motiv, men kanskje ikkje frå denne vinkelen. Kvar er bildet teke frå? Hmm, vanskelig...Nosafjellet med kraftig zoom? Trond Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Legg ved eit bilde frå sist helg, kjent motiv, men kanskje ikkje frå denne vinkelen. Kvar er bildet teke frå? Det må jo være austabotntindane, og store riingstind til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Sondre sitt første: Egga opp mot Meleinsnibba, tatt fra Skavteigfjellet. Det andre: Trollenyken, eller Sagtennene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kvar er bildet teke frå? Oida, tenkte hvilke fjell vi SÅ Sondre sitt første: Egga opp mot Meleinsnibba, tatt fra Skavteigfjellet. Det andre: Trollenyken, eller Sagtennene ? Helt riktig, første bilde er tatt fra Skavteigfjellet og opp mot Melheimsnibba (de lokale mener det er Melheim og ikke Melein som det står på kartene ). Denne turen mistet jeg GPSen i bjørkeskogen mellom Huaren og Avleinssætra, om noen finner den er den min Det andre bildet, tampen brenner så mye at jeg burde gi deg rett. Men denne gangen er bildet fra Svartegga (1047), resten var helt riktig, vi skimter så vidt Hornindalsvatnet til venstre. Godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.