500fjell Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Raskt og riktig svart Lyngve, du er fra Stryn skjønner jeg Bildet er tatt ved Tonningsætra og Steindalselva er bak. Gryta (1032) ser vi mot himmelen, det var standardturen for oss barna når vi var på hytta i Stryn som små. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bodde mine første 19 år i Stryn ja, og med frekvente ferier i Stryn i nesten like mange år, blir disse oppgavene dine rett og slett for enkle for meg Gryta har jeg f.eks vært på et sted mellom 50 og 100 ganger. Brukte det som en fin ettermiddags-trim, når jeg var yngre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frodeky Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tenkte eg skulle prøve å sette vestlandsfolket fast, klarer du å sei kva fjellet vi ser nærast i bildet her heiter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Brukte Gryta som en fin ettermiddags-trim, når jeg var yngre. Det er det jeg savner med Osloområdet, vi har rett og slett ikke slike herlige motbakker som vestlandet har. Får ikke motivasjon av bakkane her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 frodeky sitt bilde. Et flott midt?vintersbilde som fortjener et forsøk. Har en fornemmelse av at jeg burde klare det uten, men må fiske litt: Ser litt "dyrkamark" nede over første kanten, kanskje langs en fjord, eller muligens et stort vatn? Terrenget er litt rundere enn lengst nord på Vestlandet? Utfra det jeg ser av skygger, og hvis du er på tur til "vanlig" tid, tar du bildet ca vestover? Hva med Sogn/Sunnfjord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gi Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Tenkte eg skulle prøve å sette vestlandsfolket fast, klarer du å sei kva fjellet vi ser nærast i bildet her heiter? Tindefjellet i Jølster. Bildet er tatt fra Sanddalsfjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 gi virker så sikker på frodeky sitt bilde, så derfor: Toppunktet på en av de fineste fine, (mange besøk 17. mai, litt forsiktig?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 steinur sitt bilde: Er det ikke Kolåstind mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Riktig ods. Prøver stadig på bildet du la ut 3. mai på den "store" quizen, et fint bilde med andakt over seg, kanskje jeg tar meg dit engang, tror jeg vet noenlunde hvor det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hva kalles denne toppen her i tåka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Trenger folk tips? * Fjellet ligger rett ved en kommunetopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kan tåketoppen være Hanken tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Og Hanken er det Sett fra ura opp mot Kåpa. Betalte 700 kr for breførerlag opp dit for tåketur Fant forresten noen strålende bilder fra Vestlandet, blant annet Lodalskåpa (se link). Sitter og drømmer om Vestlandsfjella. http://www.westcoastpeaks.com/Norway/sogn.html Kjører på med en til med det samme, begge bildene har likt svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kan snart ikke ha mer flaks; men kan det være Nordfjorden som snor på seg i sommerkveldsola, på det nederste bildet, sett fra Storlogpiken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er helt riktig! Samme turen som vi gikk på Ceciliekruna. Du er jo god, tror ikke det er flaks alt dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Fant et gammelt bilde fra 2002. Nå er vel folk lei mine quizer fra Stryn, og her kommer en til. Har lite bilder fra ellers på Vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Stryn har mer enn nok å by på til å dele med andre, som du gjør, du har forresten lagt ut bilder fra Gloppen/Bremanger òg. Den siste viser ihvertfall Loen nede, men bolten du sitter på har gått meg hus forbi (eneste unnskyldning jeg kan fremføre for denne mangel i almendannelsen er at jeg ikke er stryning), men må være i veggen av Vesleskåla eller Sandsnibba/Rongjuvnibba? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Riktig, bolten ligger på ryggen rett under Sandsnibba/Rongjuvnibba. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Artig at denne tråden er blitt så revitalisert! Me har vore mykje i Nordfjord og Sunnmøre her i det siste, så eg aktiverer fleire lenger sør med noko som sikkert er eit kvileskjer for veldig mange. Biletet er tatt for 3.5 timar sidan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Artig at denne tråden er blitt så revitalisert! Me har vore mykje i Nordfjord og Sunnmøre her i det siste, så eg aktiverer fleire lenger sør med noko som sikkert er eit kvileskjer for veldig mange. Biletet er tatt for 3.5 timar sidan. er det bresprekker vi ser nede til høyre, så er vel holmaskjer et bra skjer å kvile på? men kan ikkje hugse at det såg slik ut der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 er det bresprekker vi ser nede til høyre, så er vel holmaskjer et bra skjer å kvile på? men kan ikkje hugse at det såg slik ut der... No tenkte eg meir at det var eit kvileskjer i quizen, ikkje på turen... Holmaskjer er altså ikkje heilt riktig. Men det er utsyn mot Folgefonna frå toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toto Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Gullfjellstoppen sett frå nord... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Gullfjellstoppen sett frå nord... Jepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Trenger dere tips? *Fjellet ligger på grensen mellom tre kommuner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.