tf Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hvilken fjelltopp ser vi ned på her ? Den er i Hordaland. Det må vera Sauafjellet (539 moh) i Samnanger, sett frå Sveningen ...! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det må vera Sauafjellet (539 moh) i Samnanger, sett frå Sveningen ...! Torbjørn Helt riktig, dette er Sauafjellet fra Svenningen. Hmm, var denne for lett eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hva heter stølen og fjellet i tåka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hva heter stølen og fjellet i tåka? Heisann, her har jeg vært, tror jeg da. Du er på vei opp til Torefjell, stølen er Krok og fjellet bak i tåken er Geitafjellet. Denne veien opp Torefjellet er litt vrien om vinteren dersom du går fra Kvamskogen. Må krysse 2 elver/gjel før du tar fatt på selve Torefjellet. Det er bro over ene elven ved Allkleiv, men den andre må krysses uten, og er den åpen sliter du virkelig. Pleier derfor å gå på ski til Torefjellet fra Myklavatn. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Helt riktig. Den ruta jeg gikk opp er ikke vrien dersom du kommer fra Sjusete, men fra Kvamskogen, ja. Og da jeg gikk der for et par uker siden, gikk jeg på sko helt til toppen. Slitsomt i løssøen, men jeg kommer meg opp. Har faktisk gått på sko vinterstid 4 ganger opp Torefjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Nokon som kjenner seg att i dette området då? Biletet er ikkje det beste rett nok, tatt med mobilen min sist søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nokon som kjenner seg att i dette området då? Biletet er ikkje det beste rett nok, tatt med mobilen min sist søndag. Virker kjent. Kan personen på bildet være på vei over Vidden fra Ulriken ? I så fall er han kommet til Smeamyren/Øvstegjelsvannet. Hytten er Valhall og Haugsvarden er litt utenfor venstre billedkant. Uansett, mobilbildet var jo veldig bra, det! Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Det var nok rett det... Det var i alle fall ein flott tur over Vidden i det fantastiske veret. Eg gjekk på beina, men møtte like mange på ski. Då eg kom til Rundemanen og nedover mot Brushytten forandra jo det seg sjølvsagt, det var som å gå over Torgalmenningen ein laurdag - som vanleg på slike fine dagar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Kvar er me her og kor ser me? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er Hardangergjøkulen vi ser i bakgrunnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Kvar er me her og kor ser me? Fotografen står på Olsskavlen, me ser Nordbotnnuten i framgrunnen, deretter (delvis) Skorafjell, Vassfjøra; tilsist (som RobinM skriv) Hardangerjøkulen, med Ramnabergnuten og Luranuten framfor. Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Det var rett det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigurd Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 kor er dette tatt frå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Gaularfjellet...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigurd Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Heile området heiter det ja, men tenkte litt meir konkret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Ja, eg rekna med det...Eg er desverre ikkje så kjent i området. Men det er det kanskje andre som er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det var no ikkje mykje å forholde seg til på dette bildet. Sist helg var du på Holtsnipa, så det kunne jo vere derifrå, men den ligg no ikkje på Gaularfjellet. Kan det vere på, eller nær Gottophesten, og teke nordover mot høgd 1505, og vidare austover mot Jostefonna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Noen som klarer å igjenkjenne denne toppen/varden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigurd Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ser at Agnar har lært leksa si, det er frå Gottophesten mot Jostefonna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ser at Agnar har lært leksa si, det er frå Gottophesten mot Jostefonna Hadde ein flott tur der i fjor vår, så det gjorde nok utslaget. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=5309&highlight=jostefonn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigurd Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 tja, de var vel i fjor eg var der og....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Noen som klarer å igjenkjenne denne toppen/varden? Når jeg tenker etter er det mange varder som er litt sånn firkantet og litt store, så her blir det tipping. Forsøker med Torefjell, der vet jeg at du har vært. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nei, fjellet er 1260 moh og har to navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nei, fjellet er 1260 moh og har to navn. Då er det nok Såta/Lendafjellet, nord for Kvamskogen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jepp, men med I, i Iendafjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.