Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 781
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet
Kan det vera mot Ulvanosa i Kvinnherad, tru..............(så får ein ta siktepunktet seinare om det vert aktuelt).

Det er ikkje Ulvanosa heller ... men me er no komne til rett fylke!

Torbjørn

Skrevet
Då tippar eg Tysnessåta??

Tysnessåta til høgre er korrekt - då skulle vel knausen til venstre, og fotografen sin posisjon vera grei å identifisera? Anyone??

• 2 uker senere...
Skrevet

Tipper bildet er tatt fra Møsnuken, eller mer presist:

Mellom Møsnuken og Tysdalsfjellet, rett vest av topp 605 er det et vann som peker i riktig retning.

Skrevet
Tipper bildet er tatt fra Møsnuken, eller mer presist:

Mellom Møsnuken og Tysdalsfjellet, rett vest av topp 605 er det et vann som peker i riktig retning.

Du nærmar deg, men du skal eit stykke nordover. Fotografen står nær ein ofte besøkt topp, i eit mykje brukt turområde ....!

Torbjørn

Skrevet
Er det Hovlandsnuten du ser der? Og du står ved Heggelandsfjellet?

Hovlandsnuten - til venstre i bakgrunnen - er korrekt. FU har tidlegare identifisert Tysnessåta til høgre i bakgrunnen, så då står det berre att å finna fotografen sin posisjon før denne gjenstridige nøtta er knekt. Bildet er altså ikkje knipsa frå Hegglandsfjellet - me skal nordover, og litt mot aust ...!

Torbjørn

Skrevet
Hm, da står du vel på Engelifjellet i Fusa?

Nope. Me skulle mest nord og litt mot aust frå Hegglandsfjellet. Fotografen står 'i utkanten av' Samnanger kommune, og tjørna på bildet er synleg på eit M711-kart.

Torbjørn

Skrevet

Nytt forsøk:

Da må vel fotografen ha vært på Søre Gullfjellstoppen?

Rett syd for toppen (962) er det et vann som peker i riktig retning.

Skrevet
Nytt forsøk:

Da må vel fotografen ha vært på Søre Gullfjellstoppen?

Rett syd for toppen (962) er det et vann som peker i riktig retning.

Det er korrekt!

Torbjørn

Skrevet

Da får jeg trå til med en liten en, på dette lille utsnittet av et bilde er det flere topper, jeg trenger hjelp til å identifisere alle. Hvor er bildet tatt i fra?

post-283-13347444297_thumb.jpg

Skrevet
Hvor ser du L&H?

Jeg mente de to helt i bakgrunnen. Men jeg skjønner av ditt spørsmål at det er feil. Toppen til høyre ligner litt på Velleseterhornet, men i tilfelle skjønner jeg ikke hvor du tar bildet fra.

Skrevet

Du tar ikke feil ods, begge toppene er i bildet. Er bare usikker på om du mener de riktige toppene :P Den markerte midt i bildet er Langenestinden, Høgenipa ser du såvidt toppen av til høyre for der ryggen hitfor har en knekk. I tillegg ser jeg 4 topper.

Skrevet
Da får jeg trå til med en liten en, på dette lille utsnittet av et bilde er det flere topper, jeg trenger hjelp til å identifisere alle. Hvor er bildet tatt i fra?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=4968

Tipper bildet er tatt fra Emdalstindane, sannsynligvis høyeste av de.

I venstre bildekant ser vi trolig en flik av nordre Smørskredtind/1606. Nordre Sætretind, Langenestinden og Høgenipa er allerede plassert. Til høyre ser vi muligens Geithornet/1460 som høyeste tind, mens søre Brekketind/1419 er foran til høyre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.