Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fars gamle norrøna røros 100 ble plutselig pensjonert i dag da et malingsspann sprakk i den på en sherpatur til hytta. (Forøvrig kan jeg rapportere at man får en veldig rar balanse med et par senger på 2 meter på høykant i sekken...)

Han vil da ha meg til å hjelpe han med å finne ny sekk. Eneste kravet er at den ikke er veldig stor (hans sherpadager er snart over) og at den har sidelommer.

Vet da noen om sekker på 60 til 80 liter med faste, eksterne sidelommer vi kan gå og prøve? Eneste jeg finner i den klassen som kommer nært er norrøna svalbard 80l med 2 ekstra 7l sidelommer.

Da 80l er maks utelukker det en mengde sekker med sidelommer.

Annonse
Skrevet

Med tanke på bæring av malingspann er vel ikke en ny sekk det mest ideelle.

Dersom dere bor i nærheten av Lillestrøm  har jeg en slik stående som kan overtaes for et par hundrelapper.

Min er 80 liter herreutgave.

http://komplettfritid.no/product/helsport-gjendesheim-60l-fm

Den er kun brukt et par ganger. Ble kjøpt inn da jeg tok opp igjen friluftslivet.

Fant fort ut at lettvektsutstyr passet bedre for min fysiske form:-)

Skrevet

Sant nok men han benytter anledningen til å gi etter for presset fra min mor om å gi seg med tungbæringen og "bare" ta klær og mat de neste årene til de føler de er gamle nok til å ta helikopter ;-) Forøvrig har vi gitt opp og ender sannsynligvis med bergans glittertind 50 eller 70 liter med påklipsbare sidelommer. Malingsspann kommer fra nå av til å gå i bossekk i recon pack på min rygg. Takk for tilbudet forøvrig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.