Oddbjørn Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Etter min erfaring er det ikke så mye å spare på USPS express mot vanlig USPS økonomi. Kanskje en dag eller to. Det tar likevel opp mot en uke. Med f.eks DHL express 12.00 er det større sjanse for at det faktisk kommer som ekspress ila et par dager. Det koster deretter da Problemet med USPS er vel at det er posten i Norge som gjør fortollingsjobben og da går det gjerne noen ekstra dager. Jeg har også god erfaring med DHL express, men det var ikke et alternativ fra Zpacks (kunne sikkert spurt om det da, men..). Siter
Pajko Skrevet 27. august 2014 Forfatter Skrevet 27. august 2014 Mit telt er nu på vej fra en lille omvej i Danmark til Norge… Venter det i løbet af næste uge 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Hvorfor via danmark? Litt spent på om mitt blir sendt i dag, de skulle prøve å få det ferdig rundt 27 august Siter
Pajko Skrevet 27. august 2014 Forfatter Skrevet 27. august 2014 Fordi jeg trykkede for fort på knappen, da jeg bestilte og så kom det til mine forældres danske adresse i stedet for min norske… he he.. Siter
Oddbjørn Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Fordi jeg trykkede for fort på knappen, da jeg bestilte og så kom det til mine forældres danske adresse i stedet for min norske… he he.. Kunne jo bare sendt en mail med korreksjon da... Siter
Pajko Skrevet 27. august 2014 Forfatter Skrevet 27. august 2014 Kunne jo bare sendt en mail med korreksjon da... Var planen, men de havde sendt før jeg nåede at sende mail… Men men… nu kommer det Siter
Oddbjørn Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 "This message was sent to you at the request of ZPacks, LLC, to notify you that they have shipped a package to you." Har du fått ditt @Grimner ? 1 Siter
RuneH Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Det er sender til Norge dagen i dag. Bestilte et ground sheet til solo-plusen i morges, og fikk "sendt melding" kl 20.11 1 Siter
+Grimner Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 August 24, 2014 12:46:00 33112 INTERNATIONAL DISPATCH READY Håper liksom på at sporingen er treg og at jeg i morgen får en lysegrønn hentelapp... Siter
RuneH Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 August 24, 2014 12:46:00 33112 INTERNATIONAL DISPATCH READY Håper liksom på at sporingen er treg og at jeg i morgen får en lysegrønn hentelapp... Du kan bruke sporingsnr på posten.no så har du sporing når den kommer til Norge også. Siter
+Grimner Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Takk, @RuneH! Sendingen er sendt fra avsenderland 24.08.2014 13:45 ICS MIAMI FL (USPS), USA Siter
Oddbjørn Skrevet 28. august 2014 Skrevet 28. august 2014 Blir så mange med Solo-Plus på forumet her nå at vi nesten skulle hatt et Hexamid treff 1 Siter
josteink Skrevet 28. august 2014 Skrevet 28. august 2014 Håpar på ein del bilete og erfaringar frå kaldt og vått haustver vert posta her på forumet 1 Siter
+Grimner Skrevet 28. august 2014 Skrevet 28. august 2014 Vi får reservere plass på Blokksberg Blir ikke mye bilder av det, @josteink. Underlag, dun og tøy stopper kulda og cuben vet vi er vanntett. Hexamiden i en skikkelig høststorm hadde derimot vært artig å se. Jeg kan i det minste love å ta bilde på nattestid med innendørs belysning. 1 Siter
+Grimner Skrevet 28. august 2014 Skrevet 28. august 2014 Etter tre døgn og 23 timer i lufta (har vel flydd vestover med en ekstra sving innom Sydpolen), er pakken nå i Oslo! Til "importbehandling"... hva nå det er. 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 28. august 2014 Skrevet 28. august 2014 Etter tre døgn og 23 timer i lufta (har vel flydd vestover med en ekstra sving innom Sydpolen), er pakken nå i Oslo! Til "importbehandling"... hva nå det er. Da har du den nok om et par uker, med mindre de først sender et brev om at de må ha signaturen din for tollbehandlingen... Siter
gauperaa Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Etter tre døgn og 23 timer i lufta (har vel flydd vestover med en ekstra sving innom Sydpolen), er pakken nå i Oslo! Til "importbehandling"... hva nå det er. På posten.no kan du levere ekstra dokumentasjon per fil hvis det er nødvendig. Tror det er en knapp som dukker opp på statussiden til sendingen. Siter
+Grimner Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 "Sortert og videresendt" Bra, for nå vil jeg på tur igjen... 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Mitt har også ankommet Norge, men tydeligvis manglende tolldokumentasjon på pakken så måtte sende inn kvittering for kjøpet. Håper ikke det forsinker prosessen mye, har fått løyve til tur neste helg Siter
cosinus Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Fikk testet min triplex litt i forrige uke. I omtrent vindstile vær måtte det jo bare fungere bra. Sov med døren åpen som vist på bilde nesten hele natten.Utrolig flott å ligge i teltet å se det vakre heilandskapet utenfor døren. I 5-6 tida kom vinden fra den andre sida, så da lukket jeg igjen. Triplex har den store fordelen at den har to innganger slik at da kan åpne opp på motsatt side. Triplex har og rikelig plass til en person. Den oppmerksomme leser vi se på bildet at det fungerer utmerket og steke egg og bacon på en caldera sidewinder ti-tri , noe jeg har gjort endel. 1 Siter
7homas Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Fikk testet min triplex litt i forrige uke. I omtrent vindstile vær måtte det jo bare fungere bra. Sov med døren åpen som vist på bilde nesten hele natten.Utrolig flott å ligge i teltet å se det vakre heilandskapet utenfor døren. I 5-6 tida kom vinden fra den andre sida, så da lukket jeg igjen. Triplex har den store fordelen at den har to innganger slik at da kan åpne opp på motsatt side. Triplex har og rikelig plass til en person. Den oppmerksomme leser vi se på bildet at det fungerer utmerket og steke egg og bacon på en caldera sidewinder ti-tri , noe jeg har gjort endel. Det der likte jeg..... men 600 dollars (kr 3700 + frakt etc) for Duoplex er litt mye nå tror jeg (trenger ikke Triplex) Tror du det står i litt vind ? Står at det er "360° storm protection" - hva legger de i storm ? Siter
Oddbjørn Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Det der likte jeg..... men 600 dollars (kr 3700 + frakt etc) for Duoplex er litt mye nå tror jeg (trenger ikke Triplex) Tror du det står i litt vind ? Står at det er "360° storm protection" - hva legger de i storm ? Storm på engelsk er kraftig regnvær, ikke vindstyrke... Siter
Oddbjørn Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Tull i Tollen... " Hei Sendingen veier kun 3 kg ut fra faktura kan se det ut til at dette er flere sendinger. Har du sendingsnr på evt de andre pakken / ene MVH Postfortolling " Posten tror visst ikke det er mulig å få en pakke med telt, ryggsekk og regntøy til å veie under 3 kg. Voldsomt hvor mye styr det skal være med ultralett utstyr... 5 Siter
7homas Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Storm på engelsk er kraftig regnvær, ikke vindstyrke... Umm....ok, er ikke ubetinget enig, men kjøper den for enkelhets skyld ....men de skriver dette om ZPacks Hexamid™ Solplex Tent: The SolPlex is a comfortable tent for one hiker. It has a solid 30" x 90" sewn in bathtub floor, a tall entryway, and storm doors for 360° rain protection. Underlig da at de andre teltene har Storm protection og ikke rain protection ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.