Gå til innhold
  • Bli medlem

Padle elv i sør norge


Anbefalte innlegg

Hei.Fikk lyst å prøve meg på å padle nedover en elv til høsten (rundt midten til slutten av august).Lurte på om noen hadde noen bra tips til rolige elver som har fine naturforhold.Fikk anbefalt drangedal til kragerø av en.Vil det være lett å navigere den,og hvor lang tid må man beregne der ved rolig padling?Har en havkajakk som jeg håper å kunne bruke til det.Litt lang kanskje,men er det eneste jeg har.

 

Noen råd til lengde på dagsetapper,og annen praktisk info ville jeg satt pris på:)

 

På forhånd takk,Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en havkajakk kan du padle de 6 milene fra Ose ned til Byglandsfjord.

Otra er her oppdemt. Et par kimometer bred. Overnatte på en av de mange fine øyene.

Transportere kajakken mila ned til Evje og fortsette på den 4 mil lange Kilefjorden.

Godt med fiske underveis og fine overnattingsplasser.

 

Det var et godt svar.Skal vurdere den.Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en havkajakk kan du padle de 6 milene fra Ose ned til Byglandsfjord.

Otra er her oppdemt. Et par kimometer bred. Overnatte på en av de mange fine øyene.

Transportere kajakken mila ned til Evje og fortsette på den 4 mil lange Kilefjorden.

Godt med fiske underveis og fine overnattingsplasser.

Og er man først i de traktene med kajakk, kan det være verd å padle et par dager på Oggevann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.