Mahatma Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Hei.Fikk lyst å prøve meg på å padle nedover en elv til høsten (rundt midten til slutten av august).Lurte på om noen hadde noen bra tips til rolige elver som har fine naturforhold.Fikk anbefalt drangedal til kragerø av en.Vil det være lett å navigere den,og hvor lang tid må man beregne der ved rolig padling?Har en havkajakk som jeg håper å kunne bruke til det.Litt lang kanskje,men er det eneste jeg har. Noen råd til lengde på dagsetapper,og annen praktisk info ville jeg satt pris på På forhånd takk,Trygve. Siter
Tiur3 Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 En havkajakk, er vel ikke så ideelt i elver. Har ikke er faring med det, men kanskje du skulle revurdere hvor du padler med en slik kajakk. Siter
Dag G - Evje Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Med en havkajakk kan du padle de 6 milene fra Ose ned til Byglandsfjord. Otra er her oppdemt. Et par kimometer bred. Overnatte på en av de mange fine øyene. Transportere kajakken mila ned til Evje og fortsette på den 4 mil lange Kilefjorden. Godt med fiske underveis og fine overnattingsplasser. 2 Siter
Mahatma Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Skrevet 26. juni 2014 Dag G - Evje skrev (På 26.6.2014 den 5.14): Med en havkajakk kan du padle de 6 milene fra Ose ned til Byglandsfjord. Otra er her oppdemt. Et par kimometer bred. Overnatte på en av de mange fine øyene. Transportere kajakken mila ned til Evje og fortsette på den 4 mil lange Kilefjorden. Godt med fiske underveis og fine overnattingsplasser. Det var et godt svar.Skal vurdere den.Takk:) Siter
Barskekarsten Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Drangedal fra Dalfoss og ned kan knapt kalles elv. Det er demmet opp hele veien så det er knapt en krusning på "elva" 1 Siter
Mahatma Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Skrevet 26. juni 2014 Barskekarsten skrev (På 26.6.2014 den 8.36): Drangedal fra Dalfoss og ned kan knapt kalles elv. Det er demmet opp hele veien så det er knapt en krusning på "elva" Da blir den strøket av listen.Takk:) Siter
Lompa Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Dag G - Evje skrev (På 26.6.2014 den 5.14): Med en havkajakk kan du padle de 6 milene fra Ose ned til Byglandsfjord. Otra er her oppdemt. Et par kimometer bred. Overnatte på en av de mange fine øyene. Transportere kajakken mila ned til Evje og fortsette på den 4 mil lange Kilefjorden. Godt med fiske underveis og fine overnattingsplasser. Og er man først i de traktene med kajakk, kan det være verd å padle et par dager på Oggevann. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.