Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste blitt litt nysgjerrig på pop-up. Flere nettsider tilbyr en hel røys med forskjellige typer; alt fra iglo til tunnel og gapahuk.

Og nei, jeg kommer ikke til å selge/slutte å bruke det vanlige teltet!

Noen som har noen erfaring eller har hørt noe om denne typen? Går ut fra de er ganske lett i gram, men likevel litt teit/klønete å få ned i sekken i og med de blir en merkelig form når de ligger flatpakket (?)

Annonse
Skrevet

A: Du får de vell ikke ned i sekken. Blir en større eller mindre rund sak som antagelig må stroppes på utsiden.

B  De er ikke såååå lette

C De blåser paddeflate 

Skrevet

Har ikke prøvd selv. Vurderte det for et par år siden til en tur på Finnmarksvidda , men slo det fra meg pga vekt på 2 til 3 kg og ukurrant form når den er nedpakket. Det blir jo en stor sirkelformet pakke på 70-80? cm i diameter. Så tror jeg heller det ikke er så regntett som et "seriøst" telt.

Endte opp med ringstind light 2 pga sikkerhetsmargin/bekvemmelighetsmargin i vind og regnvær. Men det ser jo fremdeles fristende ut å bare kunne kaste ut teltet og legge seg :)

Skrevet

Takker for tilbakemelding. Ante ikke de var så tunge. Helt enig - grei bak-i-bilen-løsning.

Tenkte å ha det om jeg foreksempel må telte ved bilen hvis kjøreturen mot fjellet blir for lang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.