Gå til innhold
  • Bli medlem

per gynt stien


Karina G

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen her som har gått Per Gynt stien, tips til rute.? Fortelle meg litt om den? Har 3 dager :) skal overnatte i telt, blir spennende siden det blir min første overnattingstur :) Setter stor pris på tips, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du kjøre eller reise kollektivt?

 

Jeg skal gå deler av denne i sommer/høst. Jeg tar kollektivtransport. Har tenkt å starte på Skeikampen og gå til Fagerhøy dagen etter (20 km). Fra Fagerhøy går turen til Gålå (15 km), hvor jeg også har kjøpt billett til Gålåspelet. Deretter har jeg tenkt meg bort til Fagernes, men det tar lenger tid enn 3 dager... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir din første tur, pass da på å være forsiktig med vekten på sekken. Vei hele sekken inkludert alt du skal ta med. Hvis den er over sånn 17 kg, bør du la noen ting være hjemme. Det er ikke enkelt med lav vekt om du bærer telt alene, men allikevel bør du gå så lett som mulig. Da får du en finere tur. Opp mot 20 kg er skikkelig tung for en kvinne, selv om noen klarer å bære det. Hvis du går sammen med noen, kan du forsøke å få vekta ned på 15 kg.

Jeg kan ikke hjelpe deg med informasjon om selve stien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal også til Dalseter etter Gålå. Jeg bruker kartene på UT.no til planleggingen, samt beskrivelsene av rutene. Gålå - Dalseter har imidlertid ingen merket "direkterute", men det går stier dit...

Og, ja, lav vekt er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.