Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Det er ingen problem :) Var oppe på over 1300 moh i uken som var og fisket og gikk til fots overalt. Kun noen snøskavler i skyggesiden, ellers ingen problem.

Mtp at Mogen ligger på rett over 900 moh så skulle ikke snøen by på store problemene :)

Skrevet

Og sjølv om det skulle vera att litt snø her og der, må du ikkje gløyme at sumarsnøen er hard og fin å gå på.

Skrevet

Jeg har tenkt å gå fra Tinnhølen via Hårteigen og Trolltunga og tilbake. Er det noen som vet om det er mulig å gå denne turen fra 28. juni til 5. juli? Har noen vært i dette området? Hvor var du Klingen86?

Skrevet

Fra Valldalen til Litlos gikk eg ca 2/3 av turen på ski i helga, men det smelter fort og snøen er relativ hard å gå på. Det er bra med snø vest på vidda men ikkje unormalt mye for årstiden.

• 3 uker senere...
Skrevet

Eg var over området torsdag 10. Vest og sørvest for Litlos var det mykje snø og is. I aust var det lite. Holmavatnet var ca 30% isfritt, Kvennsjøen var isfri.

Skrevet

Bestyrer på Litlos melder om gode forhold - også vestover. "Isfritt opp til 1300 meter, men noen isflak kan sikkert forekomme...." Du kan alternativt ta en telefon til ham, nummeret finner du på ut.no....(det fungerte ikke å lime inn linken) - kun satelitt telefon. Men ja, venter du en uke eller to er du helt sikker:)

Skrevet

Merkelig hvis det er så forskjell på østvidda og vestvidda? Jeg var på Sletteidvatni, som ligger på over 1300 moh, 18. Juni og der hadde det kanskje vært isfritt 2-3 uker allerede da det ikke lå så mye som et isflak i vannflaten.

Hvorfor er det 4-5 uker forskjell på øst og vest? Noen med et godt svar?

Skrevet

Eg var over området torsdag 10. Vest og sørvest for Litlos var det mykje snø og is. I aust var det lite. Holmavatnet var ca 30% isfritt, Kvennsjøen var isfri.

Oppdatering fra i dag. Snøen er kraftig redusert sidan sist, men fortsatt bra med fenner att. For dei som har tenkt å la seg skremme av snømengde, minner eg på at sumarsnø er fast og fin å gå på.

Isforholda har endra seg meir. No er det is bare på votn betydeleg høgare. Votna oppå Sandfloeggi og Nupseggi er fortsatt heilt islagt. På Holmavatn og andre votn i same høgdelag vestover, er det bare nokre isflak og litt is langs enkelte strender. For den som har tenkt å padle, kan det nevnast at det ligg att ei smal isstripe tvers over Holmavatn, denne reknar eg med forsvinn ein av dei fyrste dagane.

• Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.