Gå til innhold
  • Bli medlem

Booking av seng på fjellhytter (stavanger turistforening)


Dal-z

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg leser på Stavanger Turistforening sine sider at man fra 29. juni kan booke senger på utvalgte hytter hjemmefra. Dette er selvfølgelig veldig kjekt for oss med små barn. Men jeg er skeptisk til hvordan dette skal gjennomføres. Men kanskje noen her har noe mere informasjon/meninger om dette?

 

Se forøvrig: www.stavanger-turistforening.no/article.php?ar_id=43085&fo_id=248?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som det står synes jeg det høres ut som en god ide. Barnefamilier bruker gjerne lengre tid inn en andre og for dem er det greit å vite at de kan få et eget rom. Kanskje dette fører til at flere vil legge ut på tur og ta med seg ungene på fjellet.

 

Så lenge det bare er noen av rommene som kan reserveres bør det ikke bli store problemer for andre som kommer inn uten reservasjon. Finner mann ikke et ledig rom/seng når en kommer må en bare vente til kl 7 og se hva som er ledig av senger på reservasjonsrommene.

 

... og samtidig er jeg veldig glad for at jeg alltid har fast reservert soveplass i teltet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp mottatt materiellet for booking for Blåfjellenden.

 

Det viktigste slik jeg ser det, er at du bestiller en seng - ikke rom. Og at du må forhåndsbestille og forhåndsbetale. Og kvitteringen må medbringes.

I tillegg gjelder bestillingen fram til 19:00, etter dette må du velge blandt ledige soveplasser.

 

Sengene som kan bestilles vil bli merket med bokstav og det vil være oppslag på rommene.

 

 

For bestilling:

https://www.easynetbooking.com/customer/booking.php?hotel=818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen blir, slik jeg ser det, hvis du kommer frem til en hytte og den/de sengene du har forhåndsbooket allerede er tatt. Da vil man måtte "jage" vekk den/de som det gjelder, det vil ikke være en hyggelig opplevelse hvis vedkommende ikke forstår/er enig.

 

Det må være viktig at det er klart og tydelig at sengene kan forhåndsbookes etc. Aller helst burde det vært en mulighet for å sjekke hva som er booket osv fra hytten, men med begrenset net tilgang så er det jo ofte vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen blir, slik jeg ser det, hvis du kommer frem til en hytte og den/de sengene du har forhåndsbooket allerede er tatt. Da vil man måtte "jage" vekk den/de som det gjelder, det vil ikke være en hyggelig opplevelse hvis vedkommende ikke forstår/er enig.

 

Det må være viktig at det er klart og tydelig at sengene kan forhåndsbookes etc. Aller helst burde det vært en mulighet for å sjekke hva som er booket osv fra hytten, men med begrenset net tilgang så er det jo ofte vanskelig. 

Dette er innvendinger som har vært med i vurderingen av opplegget, og turistforeningen mener dette bør gå greit.

 

(Noen utfordringer vil det selvsagt være - informasjonen på hytten er - foreløpig - bare på norsk som et eksempel.)

 

Det er nok ikke mange av fjellhyttene som har internett eller telefonforbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.