Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft - valg av redningsvest (utskilt)


Anbefalte innlegg

Annonse

Venter også i spenning på min Packraft. Fikk epost i dag om at de ble sendt ut fortløpende nå.

 

Som vest på fjellturer der volum og vekt er i høyfokus vurderer jeg å bestille denne vesten:http://www.packrafting-store.de/Safety/Anfibio-Buoy-Boy::499.html

På andre padleeventyr vil jeg bruke kajakkvesten min, da den tåler mer juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvor lett er "Lett lett lett" :)

 

Hvor mye plass tar den?

 

Fant svaret selv :)

 

 

Our Anfibio Buoy Boy inflatable vest has been designed specifically for the space- and weight-conscious packrafter. Weighing just 310g (M) and rolling up to just a litre in volume

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nah, gikk fort. Betydelig raskere enn båtene =)

hahaha,  Du e jo et vandrende Murphy`s tilfelle;) Håper du har mere flaks når du først har kommet deg på tur:)

 

Tenkte å ha noen lette til Kanoen. Packraft er ikke bestilt enda da jeg må se korleis hunden e å ta med på våte tura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro de fungerer i kano også. Men jeg reserverer min til lange turer. Det er begrenset hvor mye stoffet tåler tenker jeg, og man utsetter jo ofte utstyr for stor slitasje på vanlige "villmarksturer" hvor man gjerne har både øl, rå løk og rømme med :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do it ;-)

 

http://ut.no/kart?lat=62.52456&lng=8.09641&zoom=13&hytter=true&fotturer=true&sykkelturer=true&klatreturer=true&padleturer=true&skiturer=false&baselayer=0&sommerstier=true&vinterloyper=false&skifore=false

 

Her er en av rutene jeg kunne tenke meg å packrafte. Fra topp - Nedre Bakkevatn, og ned til Nedste Mardalsvatnet. Kan godt hende retur via Grøttavatnet blir bra. Pass på å ha 4 delt åre pakket ned i sekken på vei ned Gluterholet/Saufonnholet. Bratt (!) men utrolig fint. Grøvdalsbakkene på vei opp til Nedre Bakkevatn er også dryge. Pakk lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på denne redningsvesten:

http://www.packrafting-store.de/Safety/Secumar-Vivo-50::388.html

 

Komfortabel nok å ha på seg når en padler, kommer ikke i veien for armene og blir ikke så bulkete som den gamle seilervesten min. Veier kun 250 gram og grei pris. Ulempen er at den tar endel plass så den må nok strappes utenpå sekken når den ikke brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.