Fjellfilmeren Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 Har måttet vente urovekkende lenge på min packraft. Vil padle... Siter
Oddbjørn Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 Har måttet vente urovekkende lenge på min packraft. Vil padle... Bestilte du fra den norske importøren? Hvor lenge har du ventet? Siter
Fjellfilmeren Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Skrevet 1. mai 2014 14. april, og har fått beskjed om at det vil ta en stund ut i mai før de får båtene (fra USA). Siter
Oddbjørn Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 14. april, og har fått beskjed om at det vil ta en stund ut i mai før de får båtene (fra USA). Kjipt med ventetid, men er jo ihvertfall fair når de sier ifra. Siter
+Walle Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 Det kan også være verdt å ta en titt på http://www.packrafting-store.de Siter
Kjell Iver Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Kunne vært en ide å samle inn bestillinger her på forumet? Sjekke hva man sparer på å bestille 10-15 stk i en sleng fra USA eller tyskland. En annen sak er jo at det er noe merkelig at de ikke selger dette i Sverige. De burde ha de rette forholdene for Packraft der borte. Siter
borgern Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Skal man bestille såpass mange i slengen kan det jo hende man får prutet litt hos norsk importør også. Kan man sammenligne med pris fra utland. 2 Siter
Swiss Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Det er jeg med på! Mentalt har jeg alt kjøpt en Denali... Ser at den tyske siden har flere valg av padleårer. Siter
Kjell Iver Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Det er jeg med på! Mentalt har jeg alt kjøpt en Denali... Mange i samme båt - du kunne ikke påtatt deg å undersøkt hvilken pris vi kan oppnå om vi kjøper f.eks. 10 hos de forskjellige aktørene som er nevnt her? Siter
Lars J Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Packraft ligger i planene mine også, så dette høres ut som et bra tiltak... Siter
Rolf_E Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 høres ut som ett fornuftig tiltak. Packraft ligger også i planene mine Siter
+Mase Skrevet 4. mai 2014 Skrevet 4. mai 2014 Kunne vært en ide å samle inn bestillinger her på forumet? Sjekke hva man sparer på å bestille 10-15 stk i en sleng fra USA eller tyskland. En annen sak er jo at det er noe merkelig at de ikke selger dette i Sverige. De burde ha de rette forholdene for Packraft der borte. Avanza Kayak selger Alpacka i Sverige, men de er heller dyrere enn den norske importøren. Siter
Swiss Skrevet 5. mai 2014 Skrevet 5. mai 2014 Heisan Da har jeg brukt mine timer på fornuftens resonnementer; pris, kvalitet, bruksområder, service, ++ Dere finner en amerikansk side hvor de diskuterer samme utfordringer - link -- Alle som har litt erfaring sier det samme: har du pengene - gå for en Alpacka raft. Det er den eneste som tåler seriøs elvepadling, veier lite og er lett å pakke. Annenhåndsverdien er også meget bra. Amerikanerne synes prisene er stive. Et lite regneeksempel - Denali Llama 895, spruttrekk 250, totalt $1145 - noe som i dagens kurs er ca. 6840. Legger man til 25% moms er man over listepris hos norske forhandleren. -- Jeg har vært i dialog med http://www.packrafting.com/ om vi kan få noen rabatterte priser. Det vil vi få, om enn ikke så mye som ønsket. Kommer mer om det når alt er klart. Hold ut... 7 Siter
Fjellfilmeren Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Skrevet 5. mai 2014 Få med forsendelsesdatoer osv. også Siter
Swiss Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Vi har i samtaler med Packrafting.com fått til en rabattavtale (7%) for våre medlemmer – FJELLFORUM7 Vi har hatt en god korrespondanse mht. mulige valg og tidsrom. Avtalen er gyldig ut mai Juni. Juli Så litt info: · Det er ca. 2 ukers leveransetid · Varene sendes med postoppkrav og fraktkostnader kommer i tillegg. -- · Prisene som den norske importøren har lagt seg på er lavere enn nettpris fra USA + MVA o http://www.alpackaraft.com/ · De norske prisene er lavere enn andre europeiske importører o http://www.avanzakayak.com/AlpackaRaft.htm o http://www.packrafting-store.de/ www.packrafting.com www.facebook.com/packrafting Endret 1. juli 2014 av Kjell Iver Låst på toppen av siden - frem til ut Juli 2 Siter
Swiss Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Har selfølgelig forsøkt dette i dag - og det virker Siter
Kjell Iver Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Vi har i samtaler med Packrafting.com fått til en rabattavtale (7%) for våre medlemmer – FJELLFORUM7 Vi har hatt en god korrespondanse mht. mulige valg og tidsrom. Avtalen er gyldig ut mai. Jeg låste denne viktige posten på toppen av tråden - slik at alle får det med seg. Om dette ble veldig forvirrende - så er det et tastetrykk for meg å gjøre om på Bra jobbet. Det vil si at vi ikke bestiller alle i lag, men at hver enkelt bestiller hver for seg da? Siter
Oddbjørn Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Jeg låste denne viktige posten på toppen av tråden - slik at alle får det med seg. Om dette ble veldig forvirrende - så er det et tastetrykk for meg å gjøre om på Bra jobbet. Det vil si at vi ikke bestiller alle i lag, men at hver enkelt bestiller hver for seg da? Sjekket rabattkoden og den gav ihvertfall korrekt rabatt. Må hjem å sjekke kontoen før jeg bestiller, men tror nok det blir en Denali Lama på meg 1 Siter
Swiss Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Første mann til mølla prinsippet. Ikke noe å vente på.... Siter
Salthaugen Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Da har jeg og bestillt en Denali, bestillte og den åra de hadde i shoppen. Nå GLEDER jeg meg! Siter
Lutra Skrevet 10. mai 2014 Skrevet 10. mai 2014 Og jammen kom det en Denali Llama i posten i dag! Blåste opp i stua i full fart, og monterte sittepute og lastestropper før jeg pakket den i sekken og syklet opp til Jonsvannet. Noen observasjoner: Padlet 5 kilometer på en time og et kvarter, altså 4km/t i snitt. Helt vindstille. Synes retningsstabiliteten var overaskende bra. Dårligere retningsstabilitet dersom jeg satte føttene i kryss(type yoga) kontra å ha dem rett frem, det kan altså ha relativt stor betydning med vekt i front. Ble søkkvåt fra beltet og ned til knærne. Liten vanndam i båten etter endt padletur. Mistenker at vannet kommer inn gjennom sømmene til den oppblåsbare puta som ligger på spruttrekket, i tillegg til at det kommer over kantene til spruttrekket rundt midjen. Jeg har to mulige løsninger på dette: 1. Feste borrelås på trekk og padlevest for å sikre at spruttrekket alltid er trukket godt opp. 2. Gå over sømmene med aquasure som fulgte med båten 3. Padleteknikk? Kanskje må jeg bare godta at jeg kommer til å bli våt, og padle i en tynn stilongs eller eller liknende? Og til slutt: Utrolig lekkert å ha en båt... i ryggsekken! Neste gang tar jeg med fluestanga og prøver meg på gjedda. 2 Siter
Fjellfilmeren Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Skrevet 10. mai 2014 Det har gått en uke uten at jeg har fått svar på henvendelse fra packrafting.no nå. Nått gudd. Omtrent en måneds leveringstid på båter, minst. Blir en måned for meg til uken nå. Ordre #**** ble plassert på 14. april 2014 og er for tiden behandler. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.