Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye snø det er på Gaustatoppen nå. Når jeg så toppen forrige uke så det ut til å være ganske mye snø der fortsatt, så nå lurer jeg på om det er joggesko eller fjellstøvler som kommer til å være riktig...

Blah.. glemte ?-tegn i tittelen... :(

Annonse
Skrevet

Fjellstøvler er vel alltid riktig på topptur syns nå jeg, vet om flere ganger jeg hadde vrikka eller knekt ankelen min tvert hadde det ikke vært gode fjellstøvler :) Eksakt snømengde på toppen av Gausta nå vet jeg ikke.

• Liker 2
Skrevet

Fjellstøvler er vel alltid riktig på topptur syns nå jeg, vet om flere ganger jeg hadde vrikka eller knekt ankelen min tvert hadde det ikke vært gode fjellstøvler :) Eksakt snømengde på toppen av Gausta nå vet jeg ikke.

Har ikke noe problem med å gå opp på Gaustatoppen i joggesko, gjorde det på forrige tur sammen med kjæresten min for 2-3 år siden. Når det er god sti hele veien og man er vant til å gå i passe tungt terreng skal det mye til å vrikke ankelen. Det blir lettere å gå generellt, men man må passe litt bedre på hvor man setter foten i vanskelige partier.

Samtidig vet jeg at joggesko + snø ikke er en god kombinasjon. Man får snø i skoen og det er skikkelig tungt. Med fjellstøvler så kan man også kose seg på vei ned snøfonner, noe man ikke akkurat gjør i joggesko. Jeg pleide å ha med gamasjer på turer hvor jeg visste det kunne være mye snø. ;)

• 10 måneder senere...
Skrevet

At det er snø akkurat nå skjønner jeg ;) Men kan man gå på beina opp til toppen..? Eller er det bare snø, og da bedre med ski?

Er veien åpen, også etter Gaustabanen..? til den "sommer-parkeringen"..?

Skrevet

Ved å bruke hashtaggen #gaustatoppen feks på instagram så får du ofte nærmest liveoppdatering på snøstatus, værforhold etc...  :thumbsup:

...Iallefall på steder hvor folk ferdes ofte med mobil.

Skrevet

Var en tur til Gaustatoppen denne helg og ja, som allerede konstatert så er det godt om snø der.

"Sommer-parkeringen" og veien forbi Gaustabanen er åpen.

Vi gikk på beina men det er 99% snø hele veien til toppen (fra sommer-parkeringen) så det hadde vært mer moro med ski. Det var mange som gikk på beina men flere med ski.

(Vi var oppe med ski 2ggr i påsk).

Bildene er altså fra denne helg.

post-9375-0-97214700-1431888504_thumb.jp

post-9375-0-34370700-1431888527_thumb.jp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.