JKfotball Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Hei Noen som har noe peiling eller erfaring med sånne soveposer http://www.amazon.ca/Tactical-Thermolite-Sleeping-Temperature-Rated/dp/B008PPOJZY Takk på forhånd Siter
Gemajohn Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Nja, skeptisk. Så veier den 4 kg... Det er mer en totalvekten på sekk, sovepose, liggeunderlag, telt og primus for enkelte her på forumet Siter
JKfotball Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Gemajohn skrev (På 18.6.2014 den 0.02): Nja, skeptisk. Så veier den 4 kg... Det er mer en totalvekten på sekk, sovepose, liggeunderlag, telt og primus for enkelte her på forumet Nei den veier ikke 4 kg. Det er bare en misforståelse, den veir rundt 2-3 kg Siter
+ost Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Obermaterial: 100% Nylon, Teflon beschichtet Futter: 100% Nylon, Teflon beschichtet Füllung: 100% Polyester Maße: 2,30 x 0,80(Schulterbereich) m Gewicht: 2,3 kg Packmaß: 43 x 28 cm - Unterseite Teflon beschichtet, Flüssigkeit auf Wasser- und Ölbasis perlen ab - Thermolite - High-Tech Isolierung für äußerste Wärmehaltung (ausgezeichnete Wärmeleistung bei geringem Gewicht und hohe Beständigkeit) - seitlicher 2-Wege Reißverschluss mit Klemmschutz (Klett) - Integralkapuze mit Wärmekragen und Schnürzug - Innentasche mit Moskitonetz, das im Sichtbereich eingesetzt werden kann - bemerkenswerte Komprimier- und Drapierfähigkeit - inklusive Kompressionssack Comfort Temperatur: -20° C / -4° F Extreme Temperatur: -30° C / -22° F Sakset fra Mil-tec.de. Er ikke dum vekt sammenlignet med standard syntetiske vinterposer (f.eks. Tyin). Du får kjøpe søk på den på nett og se om det ligger noen tester/reviews der ute. Jeg har aldri hørt om det før. Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Kjøp eller http://olavteigen.mamutweb.com/Shop/Product/Sovepose-M85-Forsvarets-Ubrukt/7971882 veier ca 3kg er svær og varmer nye, kan fint brukes i20 blå Siter
JKfotball Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Den veier 2,8 kg og det er jeg helt sikker på Jeg tror jeg går for den jeg Siter
Omnilite Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Stusser litt på temperatur grensene på den. De fleste poser som går ned mot de temperaturene har ca -20ºC forskjell mellom Comfort og Extreme temp. Siter
Larsdx Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Kan en sovepose med syntetisk stoff som veier mindre enn 4kg være varm nok til -30? Det er mulig, men da vil jeg gjerne ha redegjort litt nærmere for hva slags materiale som er brukt og hvordan det er testet. Siter
Gjest Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Fenriken skrev (På 18.6.2014 den 20.49): Den myggnettingen var jo litt kul da.. Eller...? Når trenger man myggnetting i mange minusgrader? Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Alle har vell hørt om Finnmarks Myggen!! ca 1kg og vingespenn på ca 120cm. Den tåler lett kulde ned mor 45-. er jo mange fjellvandrere som har blitt tatt av denne, MEN hvis man har myggnetting så er man trygg, siden detter er en mygg. Dette er også en grunn til at samene er litt kortere enn oss sørlendinger fordi da må myggen nærmere bakken og det liker den ikke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.